جکی چان: می‌خواهم عضو حزب کمونیست چین شوم

هنرپیشه فیلم «بچه کاراته کار» گفت افتخار می‌کند که چینی است

جکی چان اخیرا در فیلم «سفر حماسی» ایفای نقش کرد که نمایشی در قدردانی از بنیان حزب کمونیست چین است - GREG BAKER / AFP

جکی چان می‌گوید مایل به پیوستن به حزب کمونیست چین (سی‌پی‌سی) است.

این بازیگر و بدل کار ۶۷ ساله روز پنجشنبه (هشتم ژوئیه) در جریان یک سمپوزیوم در پکن نظراتش را در مورد نطق مهم روز اول ژوییه شی جینگ‌ پینگ در مراسم یکصدمین سالگرد حزب کمونیست با نشریه «گلوبال تایمز» در میان گذاشت. 

هنرپیشه فیلم «بچه کاراته کار» گفت افتخار می‌کند که چینی است و از حزب کمونیست چین حمایت می‌کند.

او افزود: «من عظمت سی‌پی‌سی را می بینم. (این حزب) به آنچه می‌گوید و آنچه در صد سال گذشته وعده داده تنها در چند دهه عمل کرده است. می‌خواهم عضو حزب کمونیست چین بشوم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جکی چان اخیرا در فیلم «سفر حماسی» ایفای نقش کرد که نمایشی در قدردانی از بنیان حزب کمونیست چین است. چان در این نقش ترانه «از رود زرد دفاع کنید» را خواند که در جریان جنگ چین و ژاپن در سال ۱۹۳۹ سروده شده است. چان در سال ۲۰۰۸ با تایید سیاست سختگیرانه سانسور در چین و کنترل رسانه‌ها خشم بسیاری را برانگیخت.

او به مجمع آسیایی بوائو گفت: «نمی‌دانم داشتن آزادی خوب است یا نه. من حقیقتا گیج شده‌ام. اگر بیش از حد آزاد باشید مثل هنگ‌کنگ خواهید شد. پر از هرج و مرج است. تایوان هم دچار هرج و مرج است. کم کم حس می‌کنم ما چینی‌ها باید کنترل شویم. اگر کنترل نشویم تنها آن کاری را می کنیم که دلمان می‌خواهد.»

لونگ کواک-هانگ قانونگذار اهل هنگ‌کنگ گفت که چان «به مردم چین اهانت کرده است. چینی‌ها حیوانات خانگی نیستند.»

هوانگ وِی-شِر، قانونگذار تایوانی نیز گفت: «او خودش از آزادی و دموکراسی برخوردار بوده و از منافع اقتصادی کاپیتالیسم بهره‌مند شده است اما هنوز مفهوم واقعی آزادی و دموکراسی را درک نکرده است.»

ایندیپندنت برای اظهار نظر با چان تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر