رویارویی ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در المپیک توکیو

کیمیا علیزاده یکی از پنج ورزشکار ایرانی است که در تیم پناهندگان توکیو حضور دارد 

ناهید کیانی، عضو تیم ملی تکواندو ایران و کیمیا علیزاده، عضو تیم پناهندگان، در المپیک توکیو روبه‌روی هم قرار می‌گیرند - اعتمادآنلاین 

ناهید کیانی، عضو تیم ملی تکواندو ایران و کیمیا علیزاده، عضو تیم پناهندگان، در المپیک توکیو روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. کیمیا علیزاده یکی از پنج ورزشکار ایرانی است که در قالب تیم پناهندگان به توکیو اعزام می‌شود. 

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین رتبه‌بندی فدراسیون جهانی تکواندو، ناهید کیانی، نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در رده هفدهم قرار دارد. او در دور نخست به مصاف کیمیا علیزاده، ملی‌پوش پیشین ایران که نفر شانزدهم این رتبه‌بندی و عضو تیم پناهندگان است، می‌رود. برنده این دیدار در دور بعد در نبردی بسیار دشوار با جید جونز، نفر اول این رتبه‌بندی و دارنده دو طلای المپیک مبارزه خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیمیا علیزاده که در این دوره در تیم پناهندگان المپیک حضور دارد، در دوره قبل با کسب مدال برنز نام خود را به عنوان اولین زن مدال‌آور ایرانی در المپیک ثبت کرده بود. 

در سال‌های اخیر برخی از ورزشکاران ملی‌پوش ایرانی پس از حضور در مسابقات جهانی به ایران بازنگشتند. محرومیت از حضور در مقابل رقبای اسرائیلی و ایجاد محدودیت و نبود حمایت از جمله دلایل آن‌ها برای پناهندگی به دیگر کشورها بوده است. 

تیم پناهندگان المپیک توکیو متشکل از ۲۹ ورزشکار است و کیمیا علیزاده، سعید فضل‌الله، جواد محجوب، دینا پوریونس و هامون درفشی‌پور، ورزشکاران ایرانی‌اند که در تیم پناهندگان المپیک حضور دارند.

بیشتر از ورزش