وزیر دفاع اسرائیل: هر زمان و هر جایی لازم باشد علیه ایران اقدام می‌کنیم

بنی‌ گانتز گفت «از زمین، دریا و آسمان اقدام می‌کنیم»

بنی گانتز در ادامه هشدار داد: «آنها می‌دانند ما چطور عمل می‌کنیم»-JALAA MAREY / AFP

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل گفت کشورش در هر زمان و هر جایی که لازم باشد برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای اقدام می‌کند.

او روز یکشنبه به کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت: «ما با ایران در درگیری قرار داریم. ما از خودمان دفاع کردیم. مصمم هستیم که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم و در جلوگیری از رفتار منفی ایران در منطقه قاطع هستیم.»

بنی گانتز در ادامه هشدار داد: «آنها می‌دانند ما چطور عمل می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر دفاع اسرائیل در حالی این اظهارات را مطرح کرد که ساعاتی قبل در جلسه‌‌ای با حضور نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل شرکت کرده بود. این نشست با تمرکز بر ایران و برنامه‌های هسته‌ا‌ی جمهوری اسلامی و مذاکرات مربوط به احیای برجام برگزار شد و در آن جمعی از مقامات عالی‌رتبه وزارت دفاع و مقامات وزارت خارجه و موساد حضور داشتند.

به گزارش تایمز اسرائیل، بنی گانتز پس از این جلسه گفت: «هر اقدامی که لازم باشد در جهت جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران و آسیب دیدن اسرائیل انجام می‌دهیم، از هوا، از زمین، از دریا یا اقدام سایبری. ما این اقدامات را در زمان و جایی که مناسب ببینیم انجام می‌دهیم و قدرت برتر نظامی خود را برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه حفظ می‌کنیم.»

این اظهارات عالی‌ترین مقام دفاعی اسرائیل در حالی مطرح می‌شود که روز شنبه یک کشتی باربری در سواحل امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفت. این کشتی پیشتر به یک مالک اسرائیلی تعلق داشت اما پیش از وقوع انفجار به یک شرکت بریتانیایی فروخته شده بود. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از نقش جمهوری اسلامی ایران در این حمله است.

تهران این گزارش‌ها را تایید نکرده است.

این انفجار حدود دو هفته پس از حمله به تاسیسات مونتاژ سانتریفیوژ در حوالی کرج اتفاق افتاد. مقامات تهران گفتند که «خرابکاری» موفق نبوده است اما تصاویر ماهواره‌ای حاکی از تخریب سقف یکی از سوله‌های این سایت در نتیجه حمله «پهپادی» است.

مقامات جمهوری اسلامی پهپادی بودن حمله را نیز تکذیب کرده بودند.

در یک سال اخیر مجموعه‌ای از انفجارها در تاسیسات هسته‌ای ایران و کشتی‌های اسرائیلی اتفاق افتاده است. اما ایران یا اسرائیل مسئولیت حمله‌ها را نپذیرفته‌اند.