مکرون می‌گوید جامعه فرانسه بیش از پیش نژادگرا شده است

«مشکلات اجتماعی نه‌تنها با جنسیت و رنگ پوست بلکه با نابرابری اجتماعی تعیین می‌شود»

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه- LUDOVIC MARIN / AFP

امانوئل مکرون ضمن حمله به ایدئولوژی چپ گفته است جامعه «به شکلی فزاینده نژادگرا» می‌شود و توصیف مردم بدین گونه، اقلیت‌ها را «در حصر خانگی» قرار می‌دهد.

رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با نشریه «اِل» گفت: «به سمت جهانگرایی هستم. من در مبارزه‌ای که همگان را بر اساس هویت و خصوصیات خود مشخص و تعریف می‌کند شرکت نمی‌کنم.»  

آقای مکرون در اشاره به مساله نژاد در فرانسه  گفت: «می‌بینم که جامعه به شکلی فزاینده نژادگرا می‌شود. ما خودمان را از این نوع برخورد رها کرده بودیم و حالا بار دیگر مردم را بر اساس نژاد طبقه‌بندی کرده و با این کار آن‌ها را در حصر خانگی قرار می‌دهیم.» 

او افزود: «مشکلات اجتماعی نه‌تنها با جنسیت و رنگ پوست بلکه با نابرابری اجتماعی تعیین می‌شود» رئیس‌جمهور فرانسه گفت که مردان جوان سفیدپوست در شهر محل تولد او یعنی اَمیانز در شمال فرانسه «نیز به دلایل متفاوت برای یافتن کار با مشکلات عمیقی رو‌به‌رو هستند».

آقای مکرون همچنین ضمن اشاره به مسائلی از جمله خشونت خانگی اظهار امیدواری کرد که روزی در آینده نزدیک فرانسه یک رئیس‌جمهوری زن داشته باشد.

اظهارات او در مورد نژاد، جنسیت و سیاست در جریان میزبانی «فوروم تساوی نسل» سازمان ملل در روز چهارشنبه در پاریس به عنوان پیش‌درآمد رئیس‌جمهور پیشاپیش انتخابات عمومی بهار آینده تعبیر شده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای مکرون در این کنفرانس گفت که در طول یک سال و نیم گذشته و در جریان همه‌گیری کرونا ۴۷ میلیون زن دیگر به کام فقر افتاده است و میلیون‌ها نفر دیگر از درمان‌های پزشکی یا وسائل جلوگیری از بارداری محروم شده‌اند. 

او گفت: «با وجود آنکه زنان در خط مقدم مبارزه علیه کووید بودند، خود نخستین قربانیان این بحران بهداشتی هستند.»

فرانسه اوایل هفته جاری قانونی را به تصویب رساند که برای زنان مجرد و همجنسگرا درمان‌های باروری فراهم می‌کند. 

تاکنون در فرانسه روش‌هایی از جمله لقاح مصنوعی (آی وی اف) تنها در اختیار زوج‌های دگرباش بود.

فرانسه همچنین مدت مرخصی برای تازه‌پدرها را از ۱۴ روز به ۲۸ روز افزایش داده است که به گفته مکرون گامی «بزرگ» رو به جلو است.

© The Independent

بیشتر از جهان