روز نخست رقابت‌های تنیس ویمبلدون؛ بازگشت تحسین‌برانگیز اندی ماری

رقابت‌های تنیس ویمبلدون که قدمت آن به ۱۴۴ سال می‌رسد، سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد

اندی ماری، پس از چهار سال غیبت از مسابقات دوباره به زمین اصلی برگشته است - Glyn KIRK / AFP

رقابت‌های تنیس ویمبلدون روز گذشته کار خود را در شهر لندن و منطقه ویمبلدون آغاز کرد.

این رقابت‌ها که از قدیمی‌ترین رقابت‌های تنیس در دنیا است و قدمت آن به نزدیک ۱۴۴ سال می‌رسد سال گذشته (۲۰۲۰) به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد. در مسابقه نخستین مانند روال برگزاری مسابقات قهرمان آخرین دوره رقابت‌ها می‌بایست بازی افتتاحیه را در زمین اصلی برگزار کند و نواک جوکوویچ قهرمان سال ۲۰۱۹ مقابل حریف جوان و بریتانیایی جک دراپر قرار گرفت.

اما پیش از برگزاری مسابقه تماشاگران حاضر در استادیوم مرکزی مسابقات که تعدادشان به حدود هفت هزار نفر می‌رسید، پروفسور سارا گیلبرت سازنده واکسن کوید دانشگاه اکسفورد را که در آنجا حاضر بود به صورت ایستاده تشویق کردند. جوکو در ابتدای این مسابقه مقداری قافلگیر شد چرا که جک دارپر جوان موفق شد ست اول ۶-۴ پیروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما جوکو به سرعت خود را در مسابقه پیدا کرد و موفق شد در سه ست بعدی به راحتی از این حریف جوان و جویای نام عبور کند. جوکو موفق شد ست‌های دوم تا چهارم را با نتایج ۶-۱، ۶-۲ و ۶-۲ پیروز شود و در مجموع با پیروزی ۳ بر ۱ به دور دوم مسابقات راه پیدا کرد. اما عجیب‌ترین اتفاق روز نخست مربوط به بازی سیتسیپاس یونانی نفر چهارم جهان و بخت سوم قهرمانی در این مسابقات مقابل فرانسیس تیافو نفر پنجاه وهفتم جهان از آمریکا بود. تیافو در این مسابقه بسیار خوب ظاهر شد و موفق شد سیتسیپاس را در روزی که به نظر می‌رسید هیچ انگیزه‌ای برای پیروزی در این مسابقه ندارد شکست دهد و او را از گردونه مسابقات کنار زد.

اما مهم‌ترین اتفاق برای بریتانیایی‌ها بود، چرا که اندی ماری پس از چهار سال غیبت از این مسابقات دوباره به زمین اصلی برگشته بود و در یک بازی نسبتا دشوار موفق شد در چهار ست باسیلاشویلی از گرجستان را مغلوب کند. ماری در ست سوم در حالی که در گیم‌ها پنج هیچ جلو بود با برگشت عجیب حریف گرجی به جریان بازی مواجه شد و ست را ۷-۵ واگذار کرد. اما با تغییر جریان بازی و تجربه او در زمین‌های چمن موفق شد تا ست چهارم را ۶-۳ به پیروزی برسد و برنده این مسابقه باشد.

او پس از اتمام مسابقه در حضور تماشاگران به سوال گزارشگر مسابقه پاسخ داد و گفت: «واقعا خوشحالم که دوباره در اینجا و مقابل شما و تماشاگران مسابقه می‌دهم. من دوران سختی را پشت سر گذاشته‌ام، دوران بدنسازی دشوار بعد جراحی‌های مداوم و بازهم آسیب‌دیدگی. خوشحالم که پس از ماه‌ها دوباره توانستم مسابقه بدهم. فقط این نکته برایم مهم است که هرگز تسلیم نشدم و نخواهم شد چون هنوز می‌توانم رقابت کنم و از تنیس لذت ببرم.»  

بیشتر از تنيس