انصراف نادال از شرکت در رقابت‌های المپیک توکیو و تنیس ویمبلدون

«تصمیم گرفته‌ام از هرگونه فشار بیش از حد به بدنم جلوگیری کنم، چون تصمیم دارم کماکان تنیس بازی کنم.»

رافائل نادال، مرد شماره ۳ تنیس جهان- MARTIN BUREAU / AFP

رافائل نادال، مرد شماره ۳ تنیس جهان، پس از ناکامی در کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه، اعلام کرد که در رقابت‌های ویمبلدون (که هفته آینده برگزار خواهد شد) و نیز رقابت‌های المپیک توکیو در ماه آینده، شرکت نخواهد کرد. نادال دلیل این موضوع را فشار مسابقات تنیس روی زمین‌های خاک در دو ماه اخیر خواند و عنوان کرد که بدنش به استراحت بیشتری نیاز دارد.

نادال که دو دوره در مسابقات ویمبلدون به قهرمانی رسیده است، با انتشار متنی این موضوع را بیان کرد. او گفت: «گرفتن این تصمیم به هیچ وجه آسان نبود، اما پس از مشورت با مربیانم و در نظر گرفتن شرایط بدنی که در حال حاضر دارم، فکر می‌کنم تصمیم درستی بوده است. هدفم این است که مدتی طولانی در مسابقات حرفه‌ای حضور داشته باشم و در بالاترین سطح مسابقات تنیس به رقابت بپردازم و برای رسیدن به اهداف شخصی‌ام سخت تلاش کنم. این تنها چیزی است که خوشحالم می‌کند. در نظر بگیرید، فاصله مسابقات رولان گاروس تا رقابت‌های ویمبلدون فقط دو هفته است و همین هم باعث شد تا من وقت کافی برای بازتوانی بدنی نداشته باشم. تصمیم گرفته‌ام از هرگونه فشار بیش از حد به بدنم جلوگیری کنم، چون تصمیم دارم کماکان تنیس بازی کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال که دو عنوان قهرمانی در رقابت‌های تنیس المپیک را نیز یدک می‌کشد، پس از اعلام تصمیمش به انصراف از این رقابت‌ها، گفت: «رقابت‌های المپیک همیشه برای من از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در اولویت قرار داشته است. من در سه دوره این مسابقات حاضر بوده ام و افتخار این را داشته‌ام که پرچمدار کشورم در مراسم افتتاحیه باشم.» نادال دو عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها به دست آورده است که جوکوویچ و فدرر در آلبوم افتخاراتشان کم دارند. او در المپیک ۲۰۰۸ پکن در مسابقات انفرادی، و در المپیک ۲۰۱۶ برزیل در رقابت‌های دونفره، مدال طلا کسب کرده است. 

دومینیک تیم نیز به تازگی اعلام کرد که در مسابقات المپیک توکیو شرکت نخواهد کرد. او گفت: «سال ۲۰۲۱ طبق انتظارم پیش نرفته و حس می‌کنم از آمادگی لازم  برای شرکت در این رقابت‌ها برخوردار نیستم.»

نادال در سال جاری مسابقات زیادی را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد و امیدوار بود تا با قهرمانی در رقابت‌های رولان گاروس، بیست‌و‌یکمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های گرند اسلم را کسب کند. اما جدا از مشکلات بدنی که نادال به آنها اشاره کرد، مشکلات روحی روانی نیز می‌تواند یکی از دلایل شرکت نکردن او در این رقابت‌های پیش رو و مهم باشد. به این ترتیب، نادال م‌یبایست خود را برای رقابت‌های مسترز در مرداد ماه، و رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا در آخرین گرند اسلم سال آماده کند که در شهریور ماه برگزار خواهد شد.    

بیشتر از تنيس