فدرر: برای حضور در ویمبلدون آماده و هیجان‌زده‌ام

راجر فدرر پس از دو سال دوری، بار دیگر در رقابت‌های تنیس ویمبلدون حاضر خواهد شد

در مرحله نخست مسابقات، فدرر به مصاف مانارینو از کشور فرانسه می‌رود‌ـ Florian Eisele/ AFP 

راجر فدرر، مرد شماره هشت تنیس جهان، پس از دو سال دوری از رقابت‌های تنیس ویمبلدون بار دیگر در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد. او آخرین بار در سال ۲۰۱۹ در این مسابقات حاضر بود و در دیدار نهایی، در یک بازی تماشایی و طولانی که نزدیک به پنج ساعت طول کشید، بازی را در پنج ست به جوکوویچ واگذار کرد.

سال گذشته نیز مسابقات به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد و فدرر که سابقه هشت دوره قهرمانی در این رقابت‌ها را در اختیار دارد، امیدوار است پس از پشت سر گذاشتن دوران طولانی و غیبت به دلیل جراحی زانوی خود، در این رقابت‌ها درخششی دوباره داشته باشد.

او پیش از شروع مسابقات در جمع خبرنگاران حاضر شد و با آن‌ها صحبت کرد و گفت: «من برای شرکت در این مسابقات آماده‌ام و انگیزه زیادی دارم. باید نکات مثبت چند هفته پیش را در نظر بگیرم. مهم این است که اینجا حضور دارم و هیجان‌زده‌ام و این فرصتی عالی برای من است. می‌دانم که اگر بتوانم خوب پیش بروم و به هفته دوم مسابقات وارد شوم، که هدفم هم همین است، آماده‌تر خواهم شد و می‌توانم با قدرت بیشتری بازی کنم و شانس بهتری هم خواهم داشت. من با اعتماد به نفس زیادی به مسابقات ویمبلدون آمده‌ام. در مورد مسابقات هاله و شکست در مقابل اوژه آلیاسیم باید بگویم مقداری بی‌تجربه و مانند دوران نوجوانی عمل کردم ولی در ویمبلدون آن اشتباه را تکرار نخواهم کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدرر که بیست‌و‌دومین حضور خود در رقابت‌های ویمبلدون را تجربه می‌کند، در مورد خداحافظی از دنیای تنیس هم گفت: «هدفم این نبود که تا ۴۰ سالگی تنیس را به صورت حرفه‌ای بازی کنم. بیورن بورگ خیلی زود از دنیای تنیس خداحافظی کرد؛ آندره آغاسی نیز کمی دیرتر. 

حتی بکر، سمپراس و ادبرگ نیز زودتر از این سن خداحافظی کردند. قبل از این فکر می‌کردم در ۳۵ سالگی از تنیس خداحافظی کنم اما در چند سال اخیر همه‌چیز عوض شد و داستان تغییر کرد. حتی با جراحی‌های اخیر نیز انتظار را نداشتم که بتوانم بازی کنم؛ با این حال همچنان از بازی کردن لذت می‌برم. در مورد المپیک نیز باید بگویم دوست دارم در این مسابقات نیز شرکت کنم اما فعلا تمام تمرکزم ویمبلدون است و به این مسابقات فکر می‌کنم و در مورد المپیک بعدا تصمیم خواهم گرفت.»

در مرحله نخست مسابقات، فدرر به مصاف مانارینو از کشور فرانسه می‌رود. سومین گرند اسلم تنیس سال ۲۰۲۱ از فردا ۲۸ ژوئن (۶ تیر)، در کشور انگلستان و شهر لندن آغاز خواهد شد.

بیشتر از تنيس