انصراف سیمونا هالپ و دومینیک تیم از رقابت‌های تنیس ویمبلدون

هالپ که در سال ۲۰۱۹ جام قهرمانی را بالای سر برد به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه عضله ساق پا قادر به شرکت در مسابقات نخواهد بود

سیمون هالپ زن شماره ۳ تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی انصراف خود را از مسابقات تنیس ویمبلدون اعلام کرد - GLYN KIRK / AFP

رقابت‌های تنیس ویمبلدون از روز دوشنبه ۲۸ ژوئن کار خود را آغاز خواهد کرد. این مسابقات در سال گذشته (۲۰۲۰) به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد و امسال قرار است با تمهیدات ویژه و حضور ۳۰ تا ۴۰ درصدی تماشاگران برگزار شود.

قرعه‌کشی این مسابقات انجام شد و بازی‌های جذابی در مرحله اول مسابقات برگزار خواهد شد. اما اخبار مهم پیش از شروع این رقابت‌ها همیشه وجود دارد و این‌بار نوبت به سیمونا هالپ رسیده است. زن شماره ۳ تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها انصراف خود را از این مسابقات اعلام کرد.

هالپ که در سال ۲۰۱۹ در یک بازی تماشایی سرینا ویلیامز را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد اعلام کرد به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه عضله ساق پا قادر به شرکت در مسابقات نخواهد بود. او که چند روز پیش از شروع یکی از بزرگ‌ترین مسابقات تنیس دنیا در محل برگزاری رقابت‌ها حاضر بود، پس از چند جلسه تمرینی در زمین‌ها محل برگزاری و صحبت با مربیان خود به این نتیجه رسید تا در مسابقات حضور نداشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هالپ در مسابقات تنیس رولان گاروس نیز که دو هفته قبل به پایان رسید به دلیلی مشابه شرکت نکرده بود و به نظر می‌رسد او در مسابقات المپیک نیز نتواند برای کشورش بازی کند. مسابقات المپیک توکیو که از یک ماه دیگر در کشور ژاپن آغاز خواهد شد دغدغه بسیاری از بازیکنان مطرح تنیس جهان نیز است. چرا که آن‌ها معتقدند فاصله زمانی مسابقات مهم بسیار کم شده است و آن‌ها زمان لازم برای بازتوانی کامل را در اختیار نخواهند داشت و فشار مسابقات روی زمین‌های چمن و به دلیل سرعت بالا و کاهش ناگهانی ارتفاع توپ مصدومیت‌های آنان را تشدید می‌کند.

اما در قسمت مردان دومینیک تیم که از رقابت‌های المپیک انصراف داده بود در رقابت‌های تنیس در مایورکا برای آمادگی بیشتر پیش از شروع مسابقات ویمبلدون حاضر شد. او که در مرحله دوم رقابت‌ها مقابل مانارینو از فرانسه قرار گرفته بود، به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ دست مجبور به انصراف شد. او برای معاینه بیشتر مچ خود راهی شهر بارسلونا شد و پس از آزمایشات انجام شده مشخص شد که او نیز مانند نادال در رقابت‌های ویمبلدون شرکت نخواهد کرد.

مرد شماره ۵ تنیس جهان اعلام کرد با تصمیم کادر پزشکی باید حدود پنج هفته به استراحت بپردازد و قادر به شرکت در مسابقات ویمبلدون، هامبورگ و گشتاد در کشور سوئیس نخواهد بود. راجر فدرر مرد شماره هشت تنیس جهان نیز به همراه اندی ماری بریتانیایی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و جلسات تمرینی زیادی را پیش از شروع رقابت‌ها با یکدیگر برگزار کرده‌اند.

بنا به قرعه‌کشی انجام شده، اندی ماری در مرحله اول رقابت‌ها در یک بازی نسبتا دشوار باید به مصاف باسیلاشویلی از گرجستان برود و راجر فدرر نیز به مصاف مانارینو از فرانسه خواهد رفت.     

بیشتر از تنيس