چین با هوش مصنوعی بشقاب‌پرنده‌ها را بررسی می‌کند

تنها زمانی که چین رسما مشاهده یک بشقاب‌پرنده را تأیید کرد، سال ۱۹۹۸ بود

ارتش چین از هوش مصنوعی برای ردیابی اشیاء پرنده ناشناس [بشقا‌ب‌پرنده‌ها] استفاده می‌کند.

به گزارش چاینا مورنینگ پست به نقل از چن لی از آکادمی هشدار زودرس نیروی هوایی، در سال‌های اخیر گزارش مشاهده بشقاب‌پرنده از سوی نیروی‌‌های نظامی چین و مردم عادی چنان افزایش یافته است که نیروی انسانی جوابگوی تحلیل حجم گزارش‌های دریافتی نیست.

چن لی در گزارش سال ۲۰۱۹ به دانشمندان پکن نوشت: «وقوع مداوم پدیده‌های هوایی ناشناخته در سال‌های اخیر ... امنیت پدافند هوایی کشورمان را با چالش‌های بزرگی روبه‌رو می‌کند.» چن لی گفت که این سازمان به طور فزاینده‌ای به هوش مصنوعی اتکا دارد، زیرا ‌[هوش مصنوعی] «می‌تواند خارج از چارچوب فکر کند»؛ به این معنی که می‌تواند اطلاعات مربوط به زمان و مکان‌های مختلف را به روشی که از توانایی مغز انسان خارج است، به هم پیوند دهد.

(ایندیپندنت برای کسب اطلاعات بیشتر با سفارت چین تماس گرفته است.)

ارتش چین، موسوم به ارتش آزادی‌بخش خلق، مقدار زیادی داده خام را از ایستگاه‌های رادار نظامی‌، خلبانان نیروی هوایی، ایستگاه‌های پلیس و رصدخانه‌ها جمع‌آوری می‌کند. سپس ارتش منطقه این داده‌ها را پردازش می‌کند، سپس آن‌ها را به پایگاه داده ملی می‌فرستد. در آن‌جا داده‌ها بر اساس رفتار، طراحی، مواد رادیواکتیو و موارد دیگر تجزیه و تحلیل می‌شوند.

سپس هوش مصنوعی داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند. از جمله مواردی که بررسی می‌شود این است که آیا بشقاب‌پرنده‌ها در جریان رویدادهای سیاسی یا نظامی دیده‌ شده‌اند، اطلاعات ماهواره‌ای هواشناسی چه بوده است یا چه پدیده‌های طبیعی ظاهر شده است. با برقراری همبستگی بین این اطلاعات، هوش مصنوعی سعی می‌کند منشا احتمالی اشیاء پرنده ناشناس را بهتر تعیین کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها زمانی که چین رسما مشاهده یک بشقاب‌پرنده را تأیید کرد، سال ۱۹۹۸ بود، زمانی که دو جنگنده هوایی مجبور شدند یک شیء پرنده را که در ارتفاع پایین پرواز می‌کرد و شبیه «قارچ پا کوتاه» بود و دو پرتو نور از مرکز آن بیرون زده بود را رهگیری کنند. با نزدیک شدن آن‌ها، جسم پرنده سرعتش را افزایش داد تا اینکه پیش از ناپدید شدن به روشی «شبح‌وار» به ارتفاع بیش از ۲۰ هزار متری صعود کرد.

در حالی که چین در حال بررسی امکان وجود اشیاء پرنده‌ فرازمینی است، ایالات متحده نیز قرار است گزارشی را درباره بررسی اشیاء عجیب و غریبی که خلبانان نیروی دریایی ارتش مشاهده کرده‌اند، منتشر کند.

بیل نلسون، مدیر ارشد ناسا، گفته است که سازمان فضایی آمریکا در حال بررسی فیلم‌های منتشرشده وزارت دفاع ایالات متحده است که نشان می‌دهد خلبانان سعی در ردیابی جسمی با سرعت سریع در آن سوی آب دارند.

آقای نلسون گفت: «من با خلبانان نیروی دریایی صحبت کرده‌ام و آن‌ها مطمئن هستند که آنچه دیده‌اند، واقعی بوده است و البته ما فیلمی را که هواپیمای جت آن‌ها ثبت کرده است، دیده‌ایم. این چیست؟ نمی‌دانیم.»

او افزود: «بنابراین اکنون که من در ناسا هستم به دانشمندانمان روی آورده‌ام و گفته‌ام که شما از نظر علمی به آن نگاه کنید و ببینید آیا می‌توانید تعیین کنید که این چیست، تا ما بتوانیم ایده بهتری داشته باشیم.»

آقای نلسون ادامه داد: «ما نمی‌دانیم آیا این فرازمینی است. نمی‌دانیم آیا دشمن است یا نه. نمی‌دانیم که یک پدیده نوری است یا نه. به دلیل ویژگی‌هایی که خلبانان جت نیروی دریایی هنگام مشاهده آن از حرکاتش توصیف کردند فکر نمی‌کنیم که یکی از این موارد باشد. به هر حال ما می‌خواهیم بدانیم که این چیست و این همان موضوعی است که در حال بررسی آن هستیم.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی