جسم ناشناخته پرنده جلوی چشم ارتش آمریکا غیب شد

ویدیوی لورفته نیروی دریایی ایالات متحده، ناپدید شدن جسم ناشناخته را در آب‌های ساحلی کالیفرنیا نشان می‌دهد

ویدیویی متعلق به سال ۲۰۱۹ که به تازگی از سوی نیروی دریایی ایالات متحده به بیرون راه یافته است ظاهرا جسم پرنده ناشناخته کروی‌شکلی را نشان می‌دهد که در آب‌های ساحلی شهر سان‌دیگوی کالیفرنیا ناپدید می‌شود.

این ویدیو را مستندسازی به نام جرمی کوربل به دست آورد و در اختیار شبکه خبری ان‌بی‌سی گذاشت. در این ویدیو کشتی‌های رادارگریز نیروی دریایی ایالات متحده را در حال تعقیب یک جسم ناشناخته پرنده در آب‌های ساحلی کالیفرنیا می‌بینیم.

در این فیلم صدای یکی از کارکنان نیروی دریایی را هم می‌شنویم که می‌گوید: «زد به آب.»

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم تایید کرد که این ویدیو را نیروی دریایی ایالات متحده ضبط کرده است و افزود گروه ضربت پدیده‌های هوایی ناشناس دولت آمریکا آن را بررسی خواهد کرد.

هفته گذشته شبکه خبری سی‌بی‌اس نیز در مجموعه «۶۰ دقیقه» خود برنامه زنده‌ای راجع به اجسام ناشناخته پرنده پخش و در آن با دو خلبان پیشین نیروی دریایی مصاحبه کرد. این دو نفر مسئول تحقیق درباره رویداد مشابهی بودند که در سال ۲۰۰۴ در آب‌های ساحلی سان‌دیگو رخ داده بود.

در پی آن رویداد دو خلبان نیروی دریایی به همراه یک مامور سامانه‌های جنگ‌افزاری (در صندلی عقب) برای تحقیق اعزام شدند. متصدیان دیده‌بانی در آن رویداد از مشاهده «چندین وسیله حمل‌و‌نقل هوایی غیرعادی» در افق خبر دادند که «در عرض کمتر از یک ثانیه ۲۴ کیلومتر ارتفاع خود را کاهش دادند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنها «جسم کوچک سفیدی شبیه قرص‌های نعنایی و به اندازه هواپیمای ۷۳۷» دیدند که بر فراز خط ساحلی حرکت می‌کرد و سپس ناپدید شد.

به گفته فرمانده دیو فراوور یکی از این خلبانان که برای مشاهده دقیق‌تر اعزام شده بود مشاهده کرد که این شیئ ناگهان برگشته است و شروع به تقلید از حرکات هواپیمای وی کرده است.

فروور در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: «قرص نعنایی هم‌چنان که رو به شمال حرکت می‌کرد، تق، ناگهان برگشت و شروع به درآوردن ادای من کرد. بعد که شروع کردم به پایین آمدن، رو به بالا رفت.»

به گفته ستوان الکس دیتریش که از خلبانان اعزامی برای تحقیق در مورد این پدیده غیرعادی بود، بزرگ‌ترین دشواری درباره اجسام ناشناخته پرنده تابوی حرف زدن درباره آن است.

خانم دیتریش در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: «چون آدم سعی می‌کند توضیح منطقی برای این پدیده پیدا کند. ولی به نظر من بالگرد یا پهپاد بود و وقتی ناپدید شد، به نظرم فقط...»

او افزود: «می‌دانی، به نظرم در مورد خرس‌ها هم همین است. یک جورهایی می‌گوییم "بابا جان، اگر تنهایی چنین چیزی دیده بودم فکر نمی‌کنم بیایم به کسی بگویم" چون اگر بگویم فکر می‌کنند خل شده‌ام.»

فراوور می‌گوید این جسم هم‌اندازه جت جنگنده اف‌/ای-۱۶اف خودشان بود «اما نه علامتی داشت نه بالی و نه دودی از آن خارج می‌شد».

او افزود: «نمی‌دانم چه کسی اینها را می‌سازد و چه کسی فناوری آن را دارد، کیست که عقلش به این کارها قد می‌دهد. اما حتما وجود دارند. از هواپیماهای ما هم بهتر هستند.»

سناتور مارکو روبیو معتقد است دولت باید برای بررسی دقیق چنین پدیده‌های هوایی ناشناخته‌ای روالی تدوین کند.

روبیو در مصاحبه شبکه سی‌بی‌اس گفت: «می‌خواهم سازوکاری برای تحلیل داده‌هایی داشته باشیم که هر بار به دستمان می‌رسد، جایی باشد که این داده‌ها را دسته‌بندی و مدام تحلیل کند تا بالاخره به پاسخی برسیم. شاید پاسخ ساده‌ای باشد. شاید هم نباشد.»

© The Independent

بیشتر از جهان