نگاه روسای جمهور آمریکا به فرازمینی‌ها؛ جیمی کارتر یکی از آنها را دیده بود

بیل کلینتون گفته بود، اگر روزی با فرازمینی‌ها برخورد کند، متعجب نخواهد شد

(روایت‌ها در دنیای حاشیه‌ای معتقدان به وجود «بشقاب پرنده» فراوان بوده است) اما در چند سال گذشته ویدیوهای ارتش ایالات متحده (از پدیده بشقاب پرنده) این معادله را برهم زده است. این ویدیوها همراه با روایت شاهدان عینی از جمله تعداد بسیاری از خلبانان ارتش نه‌تنها نظریه دیدار موجودات فرازمینی از کره ما ار احیا کرده بلکه پای سیاستمداران شناخته شده را هم به میان کشیده و آنها را مجبور کرده آنچه خلبان‌های نیروی هوایی آمریکا در عملیاتشان در کناره‌های سواحل شرقی و غربی کشور دیده‌اند، تایید کنند.

سال‌ها خلبان‌های ارتش از مشاهداتشان پیرامون اجسام سریعی که گاه به آنها «تیک تاک» می‌گفتند، اشاره می‌کردند که به گونه‌ای توضیح‌ناپذیر قادر به چرخیدن، شناور شدن، سرعت گرفتن و ایست ناگهانی هستند. روایت این افراد داستان‌های شاهدان غیرقابل اعتماد نبوده‌اند بلکه مشاهدات مشترک افراد فعال ارتش است که برای ضبط این رویدادها از ابزار نظامی استفاده کرده‌اند. 

منبع آخرین ویدیوها موثق است: از سال ۲۰۰۷ این مشاهدات مشابه زیر نظر برنامه محرمانه «تشخیص پیشرفته خطرهای هوایی» وزارت دفاع آمریکا جمع‌آوری و آزمایش شده بود. این برنامه در سال ۲۰۱۲ تعطیل شد اما در واقع جای خود را به برنامه دیگری موسوم به «نیروی ضربتی پدیده‌های ناشناس هوایی» سپرد که قرار است گزارش خود را در این زمینه در آغاز ماه ژوئن تسلیم کنگره کند. 

مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا و یکی از اعضای برجسته حزب جمهوری‌خواه در کمیته اطلاعاتی سنا، در گفت‌وگو با برنامه «سیکستی مینتز» (شصت دقیقه) شبکه سی‌بی‌اس گفت که زمان آن رسیده که سیاستمداران خط مقدم از توصیف این روایات با عنوان مسخره و بی‌اساس دست برداشته و گزارش‌های ارتش را جدی بگیرند.

او گفت: «در کنگره  یک مساله وجود دارد. برخی از همکاران من به این موضوع سخت علاقه‌مندند و برخی دیگر وقتی آن را مطرح می‌کنید می‌خندند اما من تصور نمی‌کنم باید اجازه بدهیم که این مساله ما را از (جست‌وجو) برای یافتن پاسخ به یک پرسش اساسی باز دارد.»

آقای روبیرو با گمانه‌زنی گفت: «شاید پاسخ آن بسیار ساده باشد و شاید هم نباشد.»

اما واقعیت این است روسای‌جمهور آمریکا ده‌ها سال است که به طور پنهانی گزارش‌های مرتبط با بشقاب پرنده را جالب یافته و بیش از یک نفر از آنها درصدد کشفیات جالب‌تری در مورد آن بر آمده است.

برای مثال باراک اوباما در آغاز دوره ریاست‌جمهوری‌اش سوالاتی را در مورد مسائل فرازمینی مطرح کرد اما در عین حال خاطرنشان کرد که این موضوع در صدر دستور کارش قرار ندارد.

او به دنبال انتشار آخرین ویدیو (از اشیای پرنده) در گفت‌وگو با جیمز کوهن گفت: «وقتی به ریاست‌جمهوری انتخاب شدم، پرسیدم آیا جایی آزمایشگاهی وجود دارد که ما در آن نمونه‌های موجودات فرازمینی و سفینه‌هایشان را نگاهداری می‌کنیم؟» 

اوباما در ادامه گفت: «آنها قدری تحقیق کردند و پاسخ منفی بود. اما آنچه واقعیت دارد این است که ـ و جدی می‌گویم ـ ویدیوهایی ضبط شده از وجود اشیای پرنده در آسمان وجود دارد که نمی‌دانیم دقیقا چه هستند. نمی‌توانیم چگونگی حرکت و راهبرد آنها را توضیح دهیم. الگویی نداشته‌اند که به سادگی قابل توضیح باشد.»

اظهارات آقای اوباما با ویدیوها و روایتی که در چند سال اخیر علنی شده مطابقت دارد. در این روایات به ویژه با جزییات روشن به حرکات عجیب اشیای پرنده‌ای اشاره شده که چیزی میان جنگنده‌های نظامی در محدوده نزدیک است که می‌تواند درجا متوقف شده و ناگهان سرعت بگیرد. این اشیای پرنده می‌توانند با سرعتی فوق‌العاده حرکت کرده و به‌ناگاه درجا متوقف شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی دیگر از روسای جمهور آمریکا که به موضوع اشیای پرنده توجه داشت بیل کلینتون بود که در سال ۲۰۱۴ به جیمی کیمِل گفت او «تمام اسناد رازوِل را مطالعه کرده» اما در آن نکته‌ای نیافته است. او افزود اگر مطلب (چشمگیری) در آن پیدا کرده بود به اطلاع عموم می‌رساند. با این همه آقای کلینتون گفت: «اگر روزی (موجودات فرازمینی) با ما دیدار کنند، تعجب نخواهم کرد.»

هیلاری کلینتون نیز در جریان کارزار انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ در اشاره گذرایی در این مورد به آقای کیمل گفت که علاوه بر تحقیقات همسرش، او نیز این مساله را مورد بررسی قرار خواهد داد. خانم کلینتون گفت: «فکر می‌کنم اگر چیزی آنجا باشد، باید آن را با مردم در میان بگذاریم مگر آنکه این امر امنیت ملی را به خطر بیندازد.» 

البته چنین مقدر نشد و هرچند ویدیوهای «تیک تاک» در آب‌های سواحل کالیفرنیا در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ منتشر شد اما او علاقه و توجه چندانی به موضوع نشان نداد، هرچند وجود آن را در مصاحبه عجیبی با پسرش تایید کرد. 

اما جیمی کارتر یکی از روسای جمهور آمریکا بود که جایگاه خاص خود را در امور مربوط به بشقاب پرنده داشته است. او در سال ۱۹۶۹ گفت یکی از آنها را به چشم خودش دیده است.

آقای کارتر چند سال بعد در جریان کارزار انتخاباتی‌اش در «لیری» در ایالت جورجیا با یادآوری خاطره رویارویی‌اش با یک بشقاب پرنده گفت که «این یکی از مبهوت‌کننده‌ترین چیزهایی بود که در عمرم دیده بودم: یک شیئی براق که رنگش عوض می‌شد و به اندازه ماه بود».  

بعدها آقای کارتر گفت که او و چند تن دیگر «در خارج از یک رستوران کوچک، یک ناهارخوری دبیرستان، ایستاده بودیم که یک نور سبز در غرب آسمان پدیدار شد. درست پس از غروب آفتاب بود. این شیئی روشن‌تر و روشن‌تر و سرانجام (در آسمان) محو شد. جسم جامدی نداشت، تنها یک نوع نور عجیب بود. هیچ‌یک از ما نتوانستیم ماهیت آن را درک کنیم».

به گفته آقای کارتر که یکی از شاهدان این رویداد بود، «این شیئی در زاویه ۳۰ درجه افق چرخیده و ابتدا به سوی زمین حرکت کرد وسپس در دوردست ناپدید شد».

رئیس‌جمهور آتی آمریکا این واقعه را در سال ۱۹۷۳ گزارش کرد و پس از انتخاب وعده داد تا جایی که بتواند نتیجه تحقیقات دولت را به اطلاع عموم برساند اما در پایان دوره چهارساله ریاست‌جمهوری‌اش هیچگونه اطلاعاتی در این زمینه افشا نکرد.  

ممکن است این روند در طول ریاست‌جمهوری جو بایدن که خود بشقاب پرنده‌ای را رویت نکرده، تغییر کند. 

© The Independent

بیشتر از جهان