وزیر سابق اطلاعات: وزارتخانه را در اختیار قاسم سلیمانی گذاشتیم

«بعضی مواقع ما فکر می‌کنیم فقط عقل ما می‌رسد که در دستگاه‌های دشمن نفوذ کنیم، در حالی که عقل آنها هم می‌رسد»

عکس از الف- حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی ایران- 

وزیر پیشین اطلاعات ایران می‌گوید در دوران وزارتش در دولت محمود احمدی‌نژاد مسئولیت آن وزارتخانه را در اختیار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، که در دی ۹۸ در عراق توسط ارتش آمریکا کشته شد، گذاشته بود.

حیدر مصلحی در گفت‌وگو با «روزپلاس» درباره خاطرات دوران چهار ساله وزارتش گفت ارتباطی دوستانه با سلیمانی داشته که این ارتباط روی موفقیت‌های دو طرف تأثیر بسیاری داشت و دستگیری عبدالمالک ریگی یکی از آنها بود.

وی با بیان این که در دوران حکومت طالبان در افغانستان یکی از اعضای وزارت امور خارجه ایران در آن کشور دستگیر شد که هیچ‌گاه رسانه‌ای نشد، اما با نفوذ در طالبان «آرام‌ آرام» او را وارد کشور کردیم و ماجرا به پایان رسید.

وی در این گفت‌وگو که به صورت ویدئویی انجام و در وبسایت روزپلاس منتشر شده است، درباره عملیاتی که منجر به رهایی عضو وزارت خارجه شد توضیح بیشتری ارائه نداد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد افزود، در دورانی که او در رأس وزارت اطلاعات بود، بین آن وزارتخانه و سازمان اطلاعات سپاه و آنچه او از آن با عنوان «تشکیلات حاج قاسم» یاد کرده، نوعی «رقابت حزب‌اللهی» وجود داشت.

مصلحی در توضیح گفت: «این‌طور نبود که ما روی موضوعی که در دست آنهاست ورود نکنیم، یا آنها روی موضوعات ما ورود نکنند؛ تقسیم کار شده بود. اما بالاخره کار اطلاعاتی این حرف‌ها را نمی‌شناسد، اما رقابت حزب‌اللهی را داشتیم.»

او همچنین درباره فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» و این که آیا داستان این فیلم که یک نیروی اطلاعاتی با نیروهای امنیتی خارج از کشور رابطه داشته واقعی است یا خیر، گفت: «بعضی مواقع ما فکر می‌کنیم فقط عقل ما می‌رسد که در دستگاه‌های دشمن نفوذ کنیم، در حالی که عقل آنها هم می‌رسد ... ممکن است در برخی مواقع از دست دوستان در برود.»

حیدر مصلحی از شهریور ۱۳۸۸ تا تابستان ۱۳۹۲ و آغاز به کار دولت حسن روحانی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بود.

این اظهارات وزیر پیشین اطلاعات ایران حدود یک ماه پس از انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت کنونی منتشر می‌شود که در آن از دخالت قاسم سلیمانی در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیز گفته بود.