وزیر خارجه یمن از آمریکا خواست تهران را از حمایت حوثی‌ها باز دارد

«حمایت ایران از شبه‌نظامیان حوثی، یمن و کل منطقه را ناامن و بی‌ثبات کرده است»

شبه‌نظامیان حوثی یمن-  Mohammed HUWAIS / AFP

وزیر امور خارجه یمن، به نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که ایالات متحده باید به ایران فشار بیاورد که از حمایت شبه‌نظامیان حوثی دست بردارد.

به گزارش العربیه، احمد بن مبارک روز جمعه در تماس تصویری با رابرت مالی گفت که ادامه حمایت نظامی ایران از حوثی‌ها، علت اصلی به درازا کشیدن جنگ در این کشور است.

به گفته بن مبارک، جمهوری اسلامی درچند سال گذشته با به کارگیری شبه‌نظامیان حوثی برای اجرای هدف‌های خود، یمن و کل منطقه را ناامن و بی‌ثبات کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «دخالت‌های ایران به ایجاد بی‌ثباتی در کشور و تشدید بحران‌های انسانی محدود نمی‌شود، بلکه باعث تبدیل سرزمین یمن به بستری برای باج‌خواهی از کشورهای همسایه و تهدید صلح و امنیت بین‌المللی شده است.»

وزیر خارجه یمن، حوثی‌ها را مسئول ناکامی تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس و از سرگیری مذاکرات سیاسی برای دستیابی به را‌ه‌حل توصیف کرد.

به گزارش العربیه، رابرت مالی در این گفت‌و‌گو، با تاکید بر اهمیت ادامه تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای پایان دادن به جنگ، بر موضع ایالات متحده در حمایت از امنیت، وحدت و ثبات یمن تاکید کرد.

روز پنجشنبه مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، با هیئتی از حوثی‌ها در شهر مسقط دیدار کرد. هم‌زمان، تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور یمن، در ریاض بود تا درباره برقراری آتش‌بس با مقام‌های عربستان سعودی مذاکره کند.