سیمپسون‌ها کمبود سوخت در آمریکا را پیش‌بینی کرده بودند

«حتما نویسنده‌های سیمپسون‌ها ماشین زمان دارند.»

«خانواده سیمپسون‌» یک مجموعه پر بیننده آمریکایی استAlberto E-  Rodriguez/Getty Images/AFP

هواداران سیمپسون‌ها مدعی‌اند این انیمیشن که برای مدتی طولانی ادامه داشت، کمبود سوختی که به‌ تازگی در آمریکا شاهد آن بودیم را «پیش‌بینی» کرده بود.

یک حمله سایبری در اوایل این ماه، به اختلال و بسته شدن شش روزه خط لوله کولونیال منجر شد. به‌ واسطه‌‌ این مسئله، هزاران پمپ‌بنزین با کمبود سوخت مواجه شدند و موارد زیادی از خریدهای عصبی گزارش شد که راننده‌ها از ترس طولانی‌ شدن این مشکل، باک‌ها و چهارلیتری‌هایشان را پر می‌کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از دلایل شهرت پویانمایی سیمپسون‌ها، پیش‌بینی حوادث جهانی تا یک دهه پیش از وقوع آن است. در گذشته، این مجموعه رخدادهایی مثل انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور امریکا و کشف بوزن‌هیگز را پیش‌بینی کرده بود.

هفته‌ گذشته، هواداران این مجموعه در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که سیمپسون‌ها، کمبود سوخت اخیر را در قسمتی به نام «لیزا سیمپسون، این زندگی تو نیست» در سال ۲۰۱۰، پیش‌بینی کرده بود.

در این قسمت، هومر در حال خرید هزار گالن گازوئیل برای خرید اسباب‌بازی‌های تبلیغاتی خاص برای مگی دیده می‌شود. در ادامه، او صندوق عقب ماشین خود را پر از گازوئیل می‌کند.

 در شبکه‌های اجتماعی، برشی از این قسمت به‌ همراه جمله‌ زیر بازنشر شده است:« سیمپسون‌ها دوباره پیش‌بینی کردند.هاهاها»

کاربر دیگری نوشت: «سیمپسون‌ها این کمبود بنزین را هم پیش بینی کردند!؟»

یک کاربر هم به‌ شوخی در توئیتی نوشت:«حتما نویسنده‌های سیمپسون‌ها ماشین زمان دارند.»

بدون‌تردید، این صحنه، مثل سایر به‌ اصطلاح «پیش‌بینی‌های سیمپسونی»، به‌ طور مستقیم به مسئله‌ کمبود سوخت اشاره نمی‌کند و فقط یک شوخی تصویری و سرگرم‌کننده هواداران این مجموعه است که آن را متناسب با رخدادی در جامعه، بازتفسیر کرده‌اند.

خط‌ لوله کولونیال هفته گذشته بازگشایی شد و انتظار می‌رود ذخیره‌های سوخت به حالت عادی بازگردند.

می‌توانید فهرستی از پیش‌بین‌های سیمپسون‌ها را اینجا بینید.

© The Independent

بیشتر از زندگی