سیمپسون‌ها ۲۷ سال پیش شیوع کرونا را پیش‌بینی کرده بودند

این انیمیشن قدیمی، پیشتر هم انتخاب دونالد ترامپ بعنوان ريیس‌جمهور آمریکا را پیشگویی کرده بود

طرفداران این انیمیشن معتقدند که پیشتر هم برخی وقایع در این سریال پر بیننده پیش‌بینی شده بود-Alberto E. Rodriguez / AFP

هواداران کارتون «خانواده سیمپسون» (The Simpsons) معتقدند که این کارتون ویروس کرونای فراگیر فعلی را در سال ۱۹۹۳ پیش‌گویی کرده است.

این انیمیشن قدیمی، پیشتر هم بسیاری از اتفاقات دیگر را با جزئیاتی عجیب «پیش‌گویی» کرده بود؛ از جمله انتخاب رئیس جمهوری دونالد ترامپ، ابداع ساعت‌های هوشمند، و نتایج جام جهانی فوتبال.

اکنون مردم فکر می‌کنند که یکی دیگر از این پیش‌گویی‌ها را یافته‌اند که متعلق به فصل چهارم خانواده سیمپسون، قسمت «مارج در زنجیر» (Marge in Chains) است که بیماری عالم‌گیری را به تصویر می‌کشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آن قسمت، گزارشی تلویزیونی از بروز ترس و وحشت از «آنفولانزای اوساکا» خبر می‌دهد.

در صحنه‌ای دیگر، کارگران کاملا بیمار ژاپنی در کارخانه به تصویر کشیده شده‌اند که روی بسته‌ها سرفه می‌کنند و آن بسته‌ها بعدتر به ایالات متحده ارسال می‌شوند، و به همین خاطر، بیشتر شهروندان شهر اسپرینگفیلد بیمار می‌شوند.

با این وجود، باید اشاره کرد که ویروس کرونا از شهر ووهان در چین آغاز شد که بیش از ۲ هزار کیلومتر با شهر ژاپنی اوساکا فاصله دارد.

با خاطرنشان کردن این نکته، منصفانه است که بگوییم این قسمت از خانواده سیمپسون یکی از پیش‌گویی‌های کمتر دقیق آنها بوده است، ولی بسیاری، به شباهت‌های رفتار شخصیت‌های حاضر در این قسمت با مردم در زندگی واقعی اشاره می‌کنند.

مردم در فضای مجازی مشغول این مقایسه شده‌اند و یکی از حساب‌های طنز مجازی نیز بر روی عبارت «آنفولانزای اوساکا» نوشته است: «ویروس کرونا».

در ادامه، چندی از این واکنش‌ها را می‌بینید:

با تشدید وضعیت ویروس کرونا در سراسر دنیا، بسیاری به برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌هایی اشاره می‌کنند که ظاهرا چندین بُعد آن را به درستی پیش‌بینی کرده‌اند.

واکنش بریتانیا به این بیماری عالم‌گیر نیز با اشاره به صحنه‌ای از برنامه طنز بریتانیایی «وزیر بله‌‌قربان‌گو» (Yes Minister) به گونه‌ای فراگیر مورد انتقاد قرار گرفته است، چرا که ظاهرا واکنش «غافلانه» بوریس جانسون را پیش‌بینی کرده است.

کتابی هم که در این اواخر، ظاهرا برای پیش‌گویی این بیماری همه‌گیر خبرساز شده است، کتاب «چشمان تاریکی» (Eyes of Darkness) نوشته دین کونتز است، و کتابی دیگر هم که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است، به خاطر آن فراگیر شد که پیش‌بینی کرده بود یک بیماری «حدود سال ۲۰۲۰» در سراسر جهان شیوع خواهد یافت.

در همین حال فیلم ژانر وحشت «شیوع» (Contagion) که در سال ۲۰۱۱ اکران شد نیز این روزها به پربازدیدترین فیلم آنلاین تبدیل شده است.

© The Independent

بیشتر از فیلم