قهرمانی در لالیگا اسپانیا به هفته آخر کشیده شد، هنوز شانس قهرمانی برای رئال وجود دارد

رئال مادرید در صورت پیروزی در مسابقه آخر و نتیجه نگرفتن تیم اتلتیکو قهرمانی را از آن خود می‌کند

تیم فوتبال رئال مادرید در آخرین مسابقه خود در لالیگا، بازی سخت‌تری را نسبت به اتلتیکو خواهد داشت - ANDER GILLENEA / AFP

رقابت‌های لالیگا اسپانیا در هفته سی‌وهفتم پیگیری شد و در این فصل از رقابت‌ها هنوز از تیم قهرمان خبری نیست.

این درحالی است که در اکثر لیگ‌های معتبر دنیا تکلیف قهرمان مشخص شده است. در اسپانیا حساسیت مسابقات به اوج خود رسیده و دو تیم همشهری یعنی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید با توجه به فاصله دو امتیازی با یکدیگر رقابت سخت و تنگاتنگی را در حالی که فقط یک هفته تا پایان رقابت‌ها باقی مانده است، در پیش دارند.

تیم فوتبال بارسلونا که جزو دو مدعی دیگر برای کسب عنوان قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها بود با یک شکست خانگی مقابل تیم فوتبال سلتاویگو آن هم در خانه و در ورزشگاه نیوکمپ از رسیدن به این عنوان باز ماند و این فصل از رقابت‌ها را فقط با یک قهرمانی در جام حذفی به اتمام رساند.

البته هنوز خطر از دست دادن رتبه سوم برای آنها وجود دارد و فاصله دو امتیازی با تیم چهارم جدول یعنی سویا، آنها را محکوم به برد در بازی هفته آخر خواهد کرد.

خبرهای منتشرشده حاکی از آن است که جایگاه رونالد کومان، سرمربی هلندی این تیم، نیز در خطر است و هر لحظه امکان برکناری او از سمتش وجود دارد.

با توجه به تمدید قرارداد سه ساله ژاوی هرناندز با تیم السد قطر و منتفی شدن حضورش روی نیمکت بارسا، باید منتظر ماند و دید که آیا لاپورتا، کومان را برای فصل بعدی حفظ خواهد کرد یا خیر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم فوتبال رئال مادرید نیز منتظر لغزشی کوچک از سمت اتلتیکو مادرید است تا با کسب پیروزی در بازی آخر بتواند قهرمانی را از آن خود کند.

آنها در هفته ماقبل پایانی مقابل اتلتیک بیلبائو قرار گرفتند و در یک بازی بسیار دشوار موفق شدند با تک‌گل ناچو فرناندز در خارج از خانه یک برد شیرین و حیاتی کسب کنند و کماکان امیدها را برای کسب عنوان قهرمانی زنده نگه دارند.

اما قهرمانی رئال در این فصل دیگر به دست آنها اتفاق نخواهد افتاد بلکه این تیم اتلتیکو مادرید است که می‌تواند قهرمانی در این فصل را مشخص کند و آنها در صورت پیروزی در دیدار آخر قهرمانی را از آن خود خواهند کرد و دیه‌گو سیمئونه، سرمربی آرژانتینی این تیم، برای دومین بار به همراه این تیم عنوان قهرمانی را کسب خواهد کرد.

تیم اتلتیکو نیز در مسابقه ماقبل پایانی موفق شد تیم فوتبال اوساسونا را با درخشش لوئیس سوارز دو بر یک شکست دهد و مکان خود را در صدر جدول حفظ کند.

رئال مادرید در صورت پیروزی در مسابقه آخر و نتیجه نگرفتن تیم اتلتیکو می‌تواند قهرمانی را از آن خود کند. البته شاید کسب این قهرمانی هم برای هواداران این تیم زیاد خوشایند نباشد چراکه به نظر می‌رسد سرمربی فرانسوی و موفق تیم فوتبال رئال یعنی زیدان تصمیم خود را برای جدایی از این تیم گرفته است و مادریدی‌ها از حالا به دنبال جانشینی برای او هستند.

صحبت‌هایی از حضور رائول گونزالس از اسطورهای سابق این تیم که هم‌‌اکنون مربیگری تیم امید باشگاه را بر عهده دارد، شده است.

همچنین از آلگری، سرمربی موفق ایتالیایی پیشین باشگاه یوونتوس و میلان، برای این سمت نام برده شده است.

تیم فوتبال رئال مادرید در آخرین مسابقه خود در لالیگا، بازی سخت‌تری را نسبت به اتلتیکو خواهد داشت، آنها در ورزشگاه آلفردو دی استفانو میزبان تیم فوتبال ویارئال خواهند بود که برای تصاحب رتبه پنجم و کسب سهمیه در لیگ اروپا تلاش می‌کند و این کار رئال را بسیار سخت خواهد کرد.   

بیشتر از فوتبال