یوونتوس به زحمت فاتح شهرآورد ایتالیانو شد

تیم یووه با پیروزی در این مسابقه که به دشواری به آن دست یافت، فعلا با ۷۵ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به میلان، در رده چهارم جدول قرار دارد

 خوشحالی کوادرادو ستاره تیم فوتبال یوونتوس در این مسابقه که موفق شد دو گل برای تیمش به ثمر برساند  - Isabella BONOTTO / AFP

معروفترین و مهمترین مسابقه فوتبال در ایتالیا این بار متفاوت برگزار شد. شهرآورد «ایتالیانو» بین تیم‌های یوونتوس و اینتر میلان در حالی برگزار شد که از چند هفته مانده به پایان رقابت‌ها، تیم فوتبال اینتر پس از ۱۰ سال موفق شد عنوان قهرمانی در سری آ ایتالیا را کسب کند و به سلطه ۹ ساله بیانکونری‌ها پایان داد. به تیم قهرمان، نشان اسکودتو اهدا می‌شود که به شکل یک سپر پولادین منقش به پرچم کشور ایتالیا است و لوگوی این قهرمانی، در فصل آینده روی پیراهن‌های این تیم نقش خواهد بست.

اما این مسابقه برای یووه نیز از چند لحاظ حائز اهمیت بود؛ ماندن در جمع تیم‌های بالای جدول برای کسب سهمیه در لیگ قهرمانان اروپا و اعاده حیثت در مقابل قهرمان این فصل از رقابت‌ها؛ بلکه به این شیوه بتواند مقداری از غم از دست دادن قهرمانی در این فصل برای آن‌ها و هوادارانش را کم کند.

حتی باید گفت که پیروزی در این چند مسابقه پایانی، برای باشگاه بسیار مهم است؛ چرا که به نظر می‌رسد در صورت ناموفق بودن یووه در کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد، بهترین گلزن این باشگاه آنجا را ترک خواهد کرد. حتی صحبت‌هایی مبنی بر حضور او در لیگ پرتغال و تیم سابقش یعنی اسپورتینگ لیسبون که در این فصل به مقام قهرمانی نیز رسید هم مطرح شده بود که ژرژ مندز، مدیر برنامه‌های رونالدو، این موضوع را رد کرد و اظهار داشت که او هیچ تمایلی به پیوستن به این تیم را ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال وضعیت رونالدو برای ماندن در یووه بسیار مبهم است و با توجه به سخنان پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید و ماندن کاوانی در یونایتد، انتقال این بازیکن به دو تیم یاد شده منتفی به نظر می‌رسد و شاید او در تابستان راهی پی‌اس‌جی شود.

تیم یووه در بازی مقابل اینتر کار را بهتر آغاز کرد و در همان ابتدای کار نشان داد که تنها به دنبال پیروزی در این مسابقه است. یووه در دقیقه ۲۳ صاحب یک ضربه پنالتی شد و رونالدو مثل همیشه زننده ضربه بود که سمیر هندانوویچ، پنالتی او را مهار کرد اما از شانس بد او، پس از مهار ضربه، توپ دوباره مقابل رونالدو قرار گرفت و او دروازه به راحتی باز کرد و یووه را یک بر صفر پیش انداخت.

اینتر فقط ۱۰ دقیقه زمان نیاز داشت تا بازی را به تساوی بکشد و بالاخره لوکاکو نیز مانند رونالدو موفق شد از روی نقطه پنالتی، بازی را مساوی کند.

بازی خوب یووه در نیمه نخست ادامه داشت و در دقایق پایانی نیمه اول، کوادرادو با یک ضربه مهارنشدنی دروازه اینتر را باز کرد و یووه، پیروز نیمه اول شد.

در نیمه دوم با اخراج بنتانکور، هافبک یووه، در دقیقه ۵۷ عملا کار این تیم سخت‌تر شد و جریان بازی در اختیار اینتر قرار گرفت و آن‌ها موفق شدند روی اشتباه کیه لینی و گل به خودی، بازی را به تساوی بکشانند.

اینتر تا انتهای بازی صاحب توپ و میدان بود اما نتوانست موقعیت چندانی روی دروازه یووه خلق کند و بر خلاف جریان بازی، این یووه بود که دوباره یک ضربه پنالتی صاحب شد و در غیاب رونالدو که تعویض شده بود، کوادرادو موفق شد گل سوم یووه و گل دوم خود در این مسابقه را به ثمر برساند و پیروزی یووه را رقم بزند و به‌ این‌ ترتیب شانس کسب سهمیه را برای بانوی پیر زنده نگه دارد.

 تیم اینتر که در دقایق پایانی نتیجه را از دست رفته می‌دید، با اخراج مارسلو بروزوویچ، بازی را ۱۰ نفره به اتمام رساند.

تیم یووه با پیروزی در این مسابقه که به دشواری به آن دست یافت، فعلا با ۷۵ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به میلان، در رده چهارم جدول قرار دارد. این در حالی است که تیم ناپولی در صورت پیروزی در دیدار این هفته، بالاتر از یووه قرار خواهد گرفت و یووه برای کسب سهمیه می‌باید منتظر لغزش هریک از دو تیم میلان و ناپولی باشد.

 تیم یووه هفته آینده هم در یک بازی بسیار مهم در فینال کوپا ایتالیا، به مصاف تیم فوتبال آتالانتا خواهد رفت.

بیشتر از فوتبال