توخل در حسرت بردن اولین جام با چلسی؛ لستر قهرمان جام حذفی انگلستان شد

برندان راجرز، سرمربی ایرلندی این تیم، بعد از فرگوسن به اولین مربی تبدیل شد که توانسته است در دو کشور انگلستان و اسکاتلند در مسابقات جام حذفی به قهرمانی برسد

جام قهرمانی در دستان کسپر اشمایکل دروازه‌بان و کاپیتان تیم فوتبال لسترسیتی - Nick Potts / POOL / AFP

تیم فوتبال لسترسیتی در دیدار پایانی رقابت‌های جام حذفی انگلستان معروف به «اف‌ای‌کاپ»، موفق شد برای اولین بار به مقام قهرمانی در این مسابقات دست یابد.

تیم لستر که در انگلستان به «روباه‌ها» نیز معروف است، موفق شد در یک دیدار جذاب تیم فوتبال چلسی را که در این فصل با سرمربی خود، توخل، نمایش خیره‌کننده‌ای داشته است، یک بر صفر مغلوب کند و پس از چهار بار ناکامی در فینال این رقابت‌ها، بالاخره عنوان قهرمانی را به دست آورد.

برندان راجرز، سرمربی ایرلندی این تیم، بعد از فرگوسن به اولین مربی تبدیل شد که توانسته است در دو کشور انگلستان و اسکاتلند در مسابقات جام حذفی به قهرمانی برسد. راجرز پیش از این با تیم فوتبال سلتیک نیز این جام را به دست آورده بود.

پس از گذشت مدت بسیار طولانی از همه‌گیری کرونا و حضور نداشتن تماشاگران در استادیوم‌ها، به دستور دولت انگلستان و پس از کاهش میزان مرگ‌ومیر در این کشور و واکسیناسیون بیش از نیمی از جمعیت انگلستان، در این بازی تماشاگران اجازه حضور در استادیوم‌ها را پیدا کردند و در این مسابقه حساس، ۲۲ هزار تماشاگر به استادیوم ومبلی آمدند و این مسابقه حساس  را از نزدیک تماشا کردند و همین موضوع بر جذابیت‌های این فینال اضافه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توماس توخل که خود را برای این مسابقه و بردن اولین جام قهرمانی آماده کرده بود، مغلوب تک گل زیبا و تماشایی یوری تیلمانس شد و یک بر صفر بازی را واگذار کرد. تیم فوتبال چلسی در این مسابقه از ابتدا بر بازی مسلط بود و توخل، مانند بازی‌های گذشته از زوج کانته و جورجینیو در میانه زمین استفاده کرده بود و عملا جریان بازی را در اختیار داشت و به بازیکنان لستر اجازه بازی‌سازی نمی‌داد.

در نیمه نخست، دو تیم موقعیت‌های نصفه‌نیمه‌ای روی دروازه‌ها ایجاد کردند که هیچ یک از آن‌ها به گل تبدیل نشد. در نیمه دوم، فشار تیم فوتبال چلسی بیشتر شد اما دفاع خوب تیم لستر، به تیمو ورنر آلمانی اجازه گلزنی نمی‌داد و روز خوبی را برای او رقم نزد.

بر خلاف جریان بازی، این لستر بود که با گل دقیقه ۶۳ تیلمانس پیش افتاد. او با یک شوت مهارنشدنی از پشت محوطه جریمه، دروازه کپا را باز کرد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

در ادامه، توخل با آوردن پولیشیچ، اودوی و اولیویه ژیرو و حتی بن چیلول، بازیکن سابق همین تیم لستر، قدرت تهاجمی تیم را بیشتر کرد و دو موقعیت گلزنی فوق‌العاده نیز به وجود آورد که اشمایکل، دروازه‌بان لستر، با واکنش‌های زیبا مانع از گلزنی آنان شد.

حملات چلسی در دقیقه ۸۹ نتیجه داد و چیلول موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند، اما داور پس از بازبینی ویدیوی بازی، گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد و خوشحالی توخل به ناامیدی بدل شد.

 در انتها، این بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود لستر به پایان رسید وبه این ترتیب توخل یکی از دو جام را از دست داد. او در دو هفته باقیمانده تا فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، که در مقابل سیتی قرار خواهد گرفت، فرصت دارد تیمش را برای آن مسابقه آماده کند.

توخل پس از پایان مسابقه و شکست تلخ مقابل لستر، از عملکرد بازیکنانش تقدیر کرد و گفت که از نتیجه به دست آمده ناامید شده اما معتقد است که آن‌ها در این مسابقه بدشانس بوده‌اند و می‌توانستند پیروز این مسابقه باشند و مهمترین چیز برای آن‌ها این است که بتوانند به آرامش برسند و این شکست را فراموش کنند؛ چرا که بازی‌های حساس و مهم دیگری برای آن‌ها در راه است.

برندان راجرز، سرمربی تیم فوتبال لستر، نیز که از قهرمانی به همراه لستر بسیار خوشحال بود، گفت: «ما توانستیم با این قهرمانی تاریخ‌ساز شویم و مهمتر از همه این است که توانستیم در حضور هوادارانمان این قهرمانی را به دست آوریم و یک روز به‌یادماندنی را رقم زدیم.»  

بیشتر از فوتبال