شورای همکاری خلیج فارس خواستار مشارکت اعضای این شورا در مذاکرات وین شد

«مذاکرات نباید به برجام محدود شود و باید شامل رفتارهای بی‌ثبات كننده و موشک‌های بالستیک ایران نیز باشد»

GIUSEPPE CACACE / AFP

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی به کشورهای شرکت کننده در مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ایران، خواستار تعمیم این مذاکرات و شامل کردن برنامه تسلیحاتی و رفتارهای بی‌ثبات کننده تهران در آن شد.

به گزارش شبکه خبری العربیه، نایف فلاح مبارک الحجرف همچنین بر ضرورت شرکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مذاکرات جاری در وین بین اعضای دائمی شورای امنیت به علاوه آلمان با ایران در مورد برجام تاکید کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در نامه‌هایی خطاب به وزیران خارجه ایالات متحده، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان گفت شورای همکاری «یکی از عوامل اصلی در افزایش امنیت و ثبات منطقه» است و افزود، مذاکرات وین نباید به برجام محدود شود و باید شامل رفتارهای بی‌ثبات كننده و موشک‌های بالستیک ایران نیز باشد.

الحجرف هشدار داده است که اعلام ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم به ۶۰ درصد یک «شاخص خطرناک و نگران کننده برای امنیت منطقه و جهان" است و از جامعه جهانی خواست مسئولیت‌های خود را در برابر این اقدام خطرناک و تهدیدآمیز به عهده بگیرد.

ایران روز گذشته اعلام کرد که پس از حمله روز یکشنبه به تأسیسات هسته‌ای نطنز، غنی‌سازی اورانیوم را به سطح بالاتر از هر سطح قبلی افزایش خواهد داد. تهران حمله را اسرائیل نسبت داده است، اما مقام‌های اسرائیلی به‌طور رسمی در این ارتباط اظهارنظر نکرده‌اند، هرچند قبلا هم در موارد مشابه مظنون بوده‌اند.