خبرگزاری فارس از «حمله به مقر موساد در شمال عراق» خبر داد

منابع اسرائیل در باره این خبر اظهار نظری نکردند

رویارویی ایران و اسرائیل در ماههای اخیر شدت گرفته است

نیمه شب سه‌شنبه، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گزارش داد که منابع عراقی از حمله به مرکز اطلاعات و عملیات ویژه سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) در شمال عراق خبر دادند.

به نوشته فارس، کانال «صابرین نیوز» و «مرکز الاعلام المقاوم» سه‌شنبه شب به نقل از منبعی امنیتی گزارش دادند که گروهی ناشناس اقدام به حمله به این مرکز متعلق به موساد کرد که در نتیجه آن شماری از «نیروهای اسرائیلی» کشته یا زخمی شده‌‌اند.

خبرگزاری فارس گفت که این منابع به جزئیات بیشتر در این باره اشاره‌ای نکرده‌اند ولی گفتند که جزئیات بیشتر این عملیات به‌زودی منتشر خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری فارس، موساد در منطقه کردستان عراق فعالیت زیادی دارد.

برخی رسانه‌های اسرائیلی این خبر را به نقل از خبرگزاری فارس منتشر کردند، اما مقام‌های اسرائیلی در این باره هنوز اظهار نظر نکرده اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، خواستار برخورد جامعه بین‌الملی و «به‌ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» با خرابکاری در تأسیسات غنی‌سازی نطنز شد و اعلام کرد که «تلافی هم‌سطح در زمان و با شدتی متناسب» انجام خواهد شد که کانون آن در «سرزمین متجاوز» خواهد بود.   

ربیعی روز سه‌شنبه، ۲۴ فروردین‌ماه، در نشست خبری خود که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درمورد جزئیات حادثه روز یکشنبه در تأسیسات نطنز، با اشاره به اینکه حمله «بیرونی» نبوده و محل خرابکاری مشخص شده است، گفت: «خرابکاری در کانال کابل‌های برق‌رسان به سامانه ماشین‌های سانتریفیوژ رخ داد که موجب آسیب دیدن این سامانه شده است.»

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود، اعلام کرد که «شواهدی بسیار قوی» از دست داشتن اسرائیل در این حادثه وجود دارد. او یکی از این شواهد را دستگیری «چندین تیم ترور و خرابکاری وابسته به سرویس‌های امنیتی اسرائیل» در ماه‌های گذشته و بعد از کشته‌شدن محسن فخری‌زاده عنوان کرد و افزود: «در این حادثه هم فرد خائن به ملت شناسایی و هویت او مشخص شده است و اقدامات لازم در دست پیگیری است.»

او تأکید کرد که خسارت واردشده به تأسیسات نطنز «برخلاف ادعاها به سرعت قابل رفع و جبران است» و تحلیل‌های رسانه‌ای را که از تعویق چندماهه برنامه هسته‌ای ایران درپی این حمله خبر می‌دهند، «سفارش» مقام‌های اسرائیل عنوان کرد.

دو رسانه خبری طرفدار ایران مستقر در لبنان روز سه‌شنبه در توییتر اعلام کردند یک کشتی تجاری متعلق به یک شرکت اسرائیلی در نزدیکی بندر فجره امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک شبکه خبری تلویزیونی عمده اسرائیل گفته است که حمله تلفات جانی نداشته و بدون نام بردن از فرد خاصی، از قول مقام‌های اسرائیلی، ایران را مورد سرزنش قرار داد‌ه است.

خبرگزاری العربیه سعودی نیز از قول یکی از خبرنگاران خود گزارش داده است که کشتی مذکور هدف یک «موشک ایرانی» قرار گرفته است.

این خبر دو روز پس از خرابکاری در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم نظنز در ایران، که مسئولان جمهوری اسلامی آن را «تروریسم هسته‌ای» خوانده و انگشت اتهام را متوجه اسرائیل کرده‌اند، منتشر می‌شود.