اعلام هویت عامل تیراندازی مرگبار کلرادو؛ انگیزه مهاجم هنوز نامشخص است

مهاجم یک جوان ۲۱ ساله به نام احمد العلوی العيسی بوده که تحت بازداشت است

علی العلوی العيسی برادر ۳۴ ساله مظنون برادر کوچکتر خود را «بسیار ضداجتماعی» و «متوهم» توصیف کرده است-HANDOUT / FACEBOOK / AFP

پلیس کلرادو روز سه‌شنبه هویت عامل تیراندازی روز گذشته در فروشگاهی در آن ایالت را، که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر از جمله یک مامور پلیس شد، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق گزارش پلیس شهر بولدر، محل وقوع حادثه، مهاجم یک جوان ۲۱ ساله به نام احمد العلوی العيسی بوده که تحت بازداشت است.

وی ساکن منطقه آروادا در حومه شهر دنور مرکز ایالت کلرادو است که با یک قبضه تفنگ نظامی، یک قبضه اسلحه کمری و یک جلیقه نظامی اقدام به حمله کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس در ساعت ۰۲:۴۹ بعدازظهر دوشنبه با انتشار توییتی، از تیراندازی در سوپرمارکت کینگ در «تیبل مسا» خبر داد و از مردم خواست از آن اطراف دور شوند.

هنوز انگیزه مهاجم مشخص نیست و تحقیقات پلیس ادامه دارد. وی شش روز پیش از حمله اقدام به خرید سلاح جنگی کرده بود، اما محل خرید آن هنوز مشخص نیست.

یک مقام پلیس بولدر به شرط آن که هویتش فاش نشود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است مهاجم یک تفنگ AR-15 خریداری و از آن برای حمله استفاده کرده بود.

علی العلوی العيسی برادر ۳۴ ساله مظنون در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» برادر کوچکتر خود را «بسیار ضداجتماعی» و «متوهم» توصیف کرده است.

حمله روز گذشته، مرگبارترین تیراندازی در آمریکا از سال ۲۰۱۹ به این طرف است که یک نفر یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت را هدف حمله قرار داد.

در آن حمله، که در الپاسوی تگزاس رخ داد، ۲۲ نفر کشته شدند.