بریتانیا نیروی نظامی بیشتری به سراسر جهان اعزام می‌کند

با خروج از اتحادیه اروپا، سیاست‌های نظامی بریتانیا تغییر می‌کند

بریتانیا واحد نظامی جدیدی برای محافظت از خطوط کشتیرانی و حفظ آزادی دریانوردی تاسیس می‌کند - CHRISTOF STACHE / AFP

دولت بریتانیا در اعلامیه ای اظهار کرد که قصد دارد به‌ منظور تقویت امکانات دفاعی از منافع ملی خود، نیروهای نظامی بیشتری به سراسر نقاط جهان اعزام کند.

این اعلامیه حدود یک هفته پس از تصمیم بریتانیا برای بالابردن سقف زرادخانه هسته‌ای خود برای اولین ‌بار از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی و در پایان بررسی استراتژیک مسائل امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی، پس از خروج از اتحادیه اروپا منتشر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت دفاع بریتانیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای با ارائه اطلاعات تفصیلی در مورد آینده گفت: «در دریا، کشتی و زیردریایی، ملوانان بیشتری خواهیم داشت که در یک واحد جدید در نیروی دریایی سلطنتی به نام (Future Commando Force) یا (FCF) منتقل شود.» این واحد جدید مسئول «محافظت از خطوط کشتیرانی و حفظ آزادی دریانوردی» خواهد بود و طی دهه آینده بیش از ۲۰۰ میلیون پوند (۲۳۲ میلیون یورو) بودجه مستقیم دریافت خواهد کرد.

همچنین، در سطح زمین نیز، یک تیپ عملیات ویژه مستقر خواهد شد که قادر به انجام کارهای محرمانه در محیط‌های پرخطر است و می‌تواند به‌سرعت در تمام نقاط جهان مستقر شود. این تیپ از ۴ گردان تشکیل خواهد شد و طی چهار سال آینده ۱۲۰ میلیون پوند برای آن بودجه در نظر گرفته می‌شود. یک تیپ دیگر به نام تیپ کمک نیروهای امنیتی نیز تأسیس می‌شود و هدف آن ارائه مشاوره و آموزش به کشورهای شریک و متحد است.

روزنامه تلگراف به نقل از وزیر دفاع بریتانیا نوشت که نیروهای مسلح این کشور باید خود را با تغییراتی که طی ۳۰ سال گذشته در جهان صورت گرفته، تطبیق دهند. بن والاس با بیان اینکه «ما دیگر نمی‌توانیم برتری نیروهای غربی را به‌عنوان یک پیش‌فرض در نظر بگیریم»، افزود: «دشمنان ما گزینه‌های بسیاری دارند و ما خود را دائماً در معرض تجاوزگری می‌بینیم.»

او همچنین سرمایه‌گذاری‌های اضافی روی بخش‌های «اطلاعات، نظارت، شناسایی و جنگ الکترونیکی و بهبود اقدامات دفاعی» را ضروری اعلام کرد. همچنین قرار است، تا سال ۲۰۲۴ ، یک ناو جدید نیروی دریایی سلطنتی، با خدمه‌ای حدود ۱۵ نفر، با هدف محافظت از کابل‌های زیردریایی بریتانیا و سایر زیرساخت‌ها، وارد حوزه فعالیت شود.

بیشتر از جهان