تعلیق استفاده از واکسن آسترازنکا در چند کشور اروپایی

نهاد تنظیم مقررات دارویی اتحادیه اروپا: مزایای واکسن آسترازنکا به مراتب از خطرات احتمالی آن بیشتر است

واکسن آسترازنکا محصول یک شرکت داروسازی بریتانیایی سوئدی است-Ritzau Scanpix/Liselotte Sabroe via REUTERS

به دنبال مرگ دو نفر در سیسیل ایتالیا که اخیرا واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا زده بودند، مسئولان آن کشور جنوب اروپا تصمیم به ممنوعیت تزریق این واکسن گرفته‌اند.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از قول یک منبع آگاه که هویت او را مشخص نکرده، نوشت آژانس دارویی ایتالیا (آیفا) پس از مرگ یک نظامی این تصمیم را گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته منبع رویترز، یک افسر ۴۳ ساله نیروی دریایی ایتالیا به نام استفانو پاترنو، یک روز پس از تزریق واکسن در هفته جاری، به دلیل ایست قلبی احتمالی درگذشت.

بر اساس این گزارش، داوید ویا، یک مامور ۳۰ ساله پلیس ایتالیا نیز هفته گذشته و دوازده روز پس تزریق واکسن ضدکرونای آسترازنکا، جان خود را از دست داد.

به گزارش رویترز، چند کشور دیگر اروپایی نیز مانند اسپانیا، ایسلند، نروژ و دانمارک نیز تاکنون اعلام کرده‌اند استفاده از این واکسن را به حالت تعلیق در آورده‌اند.

تصمیم این کشورها واکنش نهاد تنظیم مقررات دارویی اتحادیه را برانگیخت که در بیانیه‌ای اعلام کرد مزایای واکسن آسترازنکا به مراتب از خطرات احتمالی آن بیشتر است.

به گفته این نهاد بهداشتی اروپایی، تحقیقات در مورد دو مورد مرگ اعلام شده آغاز می‌شود و تا زمانی که تحقیقات ادامه دارد، کشورهای عضو می‌توانند از واکسن استفاده کنند.

واکسن آسترازنکا محصول یک شرکت داروسازی بریتانیایی سوئدی است.

بیشتر از جهان