اعتصاب در سیستان و بلوچستان و تشدید تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف

شهرستان سراوان از روز سه‌شنبه شاهد اعتراضات مردم بلوچ به کشتار تعدادی از سوخت‌بران توسط سپاه پاسداران بود

شهرستان سراوان از روز سه‌شنبه شاهد اعتراضات مردم بلوچ به کشتار روز گذشته تعدادی از سوخت‌بران توسط سپاه پاسداران بود-عکس از شبکه‌های اجتماعی 

به دنبال درگیری نیروهای امنیتی با معترضان به کشتار سوخت‌بران در سیستان و بلوچستان، آخرین گزارش‌ها از تشدید تدابیر امنیتی و اعتصاب در شهرهای مختلف این استان در روز چهارشنبه حکایت دارند.

شهرستان سراوان از روز سه‌شنبه شاهد اعتراضات مردم بلوچ به کشتار روز گذشته تعدادی از سوخت‌بران توسط سپاه پاسداران بود و نیروهای امنیتی اقدام به تیراندازی به سمت آنها و شلیک گاز اشک‌آور کردند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهند برخی مغازه‌ها در سراوان، در اعتراض به برخورد نیروهای امنیتی با معترضانی که در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کرده بودند، تعطیل است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پایگاه «رصد بلوچستان» در حساب کاربری خود در اینستاگرام با انتشار ویدئویی نوشته است، معترضان در بخش کورین برای جلوگیری از تردد نیروهای امنیتی، با آتش زدن لاستیک، مسیرهای ورودی به آن را بسته‌اند.

روز سه‌شنبه گزارش‌ها حاکی از اختلال در خدمات اینترنت و شبکه موبایل در سراوان بود و برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از ادامه این اختلال‌ها در روز چهارشنبه گفته‌اند.

وبسایت «کمپین فعالین بلوچ» می‌گوید بر اساس تازه‌ترین آماری که به دست آن رسیده است، ۱۰ سوخت‌بر روز دوشنبه بر اثر تیراندازی ماموران مرزبانی سپاه در نقطه صفر مرزی سراوان کشته و ۵ تن زخمی شدند.

مولوی عبدالعزیز ملازهی، امام جمعه یکی از مساجد سراوان نیز ضمن محکومیت کشتار سوخت‌بران بلوچ توسط سپاه گفته است آنها «فرزندان همین خاک و مملکت هستند، نباید به‌خاطر تکه‌ای نان کشته شوند.»

کاربران شبکه‌های اجتماعی شامگاه سه‌شنبه با هشتگ‌هایی مانند #سوخت‌بر_نکشید، #سراوان_تنها_نیست و #DontKillBaloch با محکوم کردن کشتار سوخت‌بران، این موضوع را به ترند اول ایران در توییتر بدل کردند.

خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه در گزارشی در همین ارتباط اعلام کرد یک هیئت از کمیسیون امنیت ملی مجلس اوایل هفته آینده برای بررسی اتفاقات اخیر و تهیه گزارش و ارائه آن به مجلس، به سراوان سفر خواهد کرد.