شاهزاده رضا پهلوی: جمهوری اسلامی مردم را به سوخت‌بری وادار و بعد آنها را می‌کشد

«خیزش مردم شجاع سراوان علیه ظلم و ستم بی‌پایان این رژیم، شایسته تقدیر و همراهی ما است»

شاهزاده رضا پهلوی: باور دارم که در ایران آباد و آزاد فردا، سیستان و بلوچستان طعم رونق و رفاه را خواهد چشید-EVA HAMBACH / AFP

شاهزاده رضا پهلوی روز سه‌شنبه در واکنش به کشته شدن تعدادی از سوخت‌بران در استان سیستان و بلوچستان، نظام جمهوری اسلامی را مسئول وضعیت اقتصادی کنونی در ایران و روی آوردن ساکنان استان‌های مرزی به چنین کارهایی دانست و با مردم ابراز همدردی کرد.

وی در پیامی در توییتر نوشت، «سوخت‌بری انتخاب هم‌میهنان بلوچ مظلوم ما در سیستان و بلوچستان نیست. این جمهوری اسلامی است که مردم محروم استان‌های مرزی ایران را به کارهای خطرناکی چون سوخت‌بری و کولبری وادار کرده و خود نیز آنها را به گلوله می‌بندد.»

شاهزاده رضا پهلوی افزود، «خیزش مردم شجاع سراوان علیه ظلم و ستم بی‌پایان این رژیم، شایسته تقدیر و همراهی ما است. باور دارم که در ایران آباد و آزاد فردا، سیستان و بلوچستان طعم رونق و رفاه را خواهد چشید.» وی در پایان این توییت از هشتگ «سراوان_تنها_نیست» استفاده کرد.

روز دوشنبه تصاویر ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آنها صدای تیراندازی شنیده می‌شد و طبق گزارش‌های تایید نشده مربوط به تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران به گروهی از سوخت‌بران در در نقطه صفر مرزی «آسکان» شهرستان سراوان در سیستان و بلوچستان بود.

نیروهای امنیتی در سراوان پیشتر در روز سه‌شنبه با حمله به معترضان بلوچ اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک آور کردند. در جریان این اعتراضات فرمانداری شهر سراوان و حداقل یک خودروی پلیس به آتش کشیده شد.