راجر فدرر و اندی ماری در راه بازگشت به مسابقات تنیس

اندی ماری بریتانیایی که مسابقات استرالیا را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داد، بیکار نمانده و در مسابقاتی در سطح پایین‌تر به نام «چلنجر» کشور ایتالیا شرکت کرده

راجر فدرر و اندی ماری از برترین تنیسورهای جهان - Andy BUCHANAN / AFP

دفتر مسابقات تنیس در استرالیا به پایان آمد اما برای دو تنیسور مشهور دنیا که فرصت رقابت در این مسابقات را پیدا نکردند، حکایت همچنان باقی است.

راجر فدرر که به دلیل جراحی زانو و گذارندن دوران نقاهت، نتوانست در مسابقات استرالیا شرکت کند، طبق برنامه از قبل اعلام شده قرار است تا دو هفته دیگر و از هشتم ماه مارس، در مسابقات تنیس دوحه حضور یابد. او پیش از این گفته بود که می‌خواهد بازگشتش به مسابقات، خیلی آهسته انجام شود و دوست دارد در مسابقاتی شرکت کند که از لحاظ رقابتی برای او آسانتر باشند اما به نظر می‌رسد که برخلاف میل او، این مسابقات چندان هم آسان و سبک نیستند؛ چرا که بازیکنانی مثل دومینیک تیم، روبلف و استن واورینکا نیز برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند و با وجود این بازیکنان باکیفیت، عملا سطح مسابقات بالاتر خواهد رفت و کار برای فدرر دشوار خواهد شد.

قبل از این مسابقات و در روز اول ماه مارس هم مسابقات ۵۰۰ امتیازی در هلند برگزار می‌شود و قرار است بازیکنان بزرگی چون نادال، سیتسیپاس، مدودف، برتینی، مونفیلس و الکساندر زورف در این مسابقات حضور داشته باشند. راجر فدرر گفته بود که در صورت آمادگی حاضر است در مسابقات تنیس دبی نیز که از پانزدهم ماه مارس آغاز خواهد شد، شرکت کند؛ اما حضور نادال در این مسابقات هنوز مشخص نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکوویچ هم که به تازگی قهرمانی در مسابقات استرالیا را به دست آورده و مدافع عنوان قهرمانی در مسابقات تنیس دبی است، هنوز برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی نکرده و ممکن است به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه عضلات شکم که قبلا به آن دچار شده بود، ترجیح ‌دهد تا زمان برگزاری مسابقات مسترز میامی در کشور امریکا، در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکند.

از طرفی اندی ماری بریتانیایی که مسابقات استرالیا را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داد، بیکار نمانده و در مسابقاتی در سطح پایین‌تر به نام «چلنجر» کشور ایتالیا شرکت کرده و در دیدار نهایی این مسابقات مقابل حریفی از اوکراین شکست خورده است. حال حاضر قرار است او در مسابقات تنیس مون پلیه به رقابت بپردازد و در صورت دریافت کارت سفید، می‌تواند در مسابقات تنیس روتردام هلند نیز شرکت کند.

این نخستین بار است که شش تن از ۱۰  تنیسور برتر دنیا، همزمان در این مسابقات حضور دارند که یکی از دلایل آن، شرایط ویژه و کنسل شدن بعضی از مسابقات به خاطر همه‌گیری کرونا است لازم به ذکر است که مسابقات مسترز ایندن ولز در کالیفرنیا که قرار بود در تاریخ یازدهم ماه مارس برگزار شود، به تعویق افتاده است و در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.

بیشتر از ورزش