قهرمانی فدرر در زادگاه خود

دهمین قهرمانی راجر فدرر در مسابقات اوپن سوئیس

FABRICE COFFRINI / AFP

راجر فدرر پرافتخارترین تنیسور مرد در جهان و نفر چهارم در رده‌بندی جهانی موفق شد دهمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات ۵۰۰ امتیازی بازل در سوئیس و همچنین یکصدو‌سومین قهرمانی در دوران حرفه‌ای خود را کسب کند. 

این مسابقات برای فدرر که در شهر بازل در کشور سوئیس و زادگاه او برگزار می‌شد بسیار حائز اهمیت بود. فدرر پس از شکست دادن «سیتسی‌پاس» یونانی پا به دیدار فینال گذاشته بود و در رقابت نیمه نهایی نشان داده بود که از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است. 

او در دیدار پایانی به مصاف «الکس د مینور» ۲۰ ساله و جوان از کشور استرالیا رفت. به نظر می‌رسید که مینور کار سختی را در این دیدار پیش رو خواهد داشت. 

در ست اول مینور بازی را خوب شروع کرد و در گیم‌های اول شانس این را داشت که جلو بیفتد، اما هرچه از زمان بازی می‌گذشت این فدرر بود که به جریان بازی مسلط شد.

فدرر موفق شد ست اول را با نتیجه ۶-۲ به پیروزی برسد، در ست دوم نیز داستان تکرار شد و مینور از هر روشی که می‌توانست استفاده کرد که بتواند فدرر را شکست دهد اما فدرر ۳۸ ساله نشان داد که بسیار آماده است و تنیس او فعلا‌‌ً تمام شدنی نیست، به این ترتیب فدرر ست دوم را نیز ۶-۲ پیروز شد تا بتواند برای دهمین بار جام قهرمانی را در خانه بالای سر ببرد. 

این یکصد و‌ سومین عنوان قهرمانی فدرر در مسابقات حرفه‌ای تنیس نیز بشمار می‌آید، به تازگی فدرر اعلام کرده که در سال آینده (۲۰۲۰) تصمیم دارد در مسابقات رولان گاروس، ویمبلدون، المپیک، و اوپن آمریکا نیز شرکت کند. این به این معناست که او فعلاً قصد خداحافظی از دنیای تنیس را ندارد و در تلاش است تا رکوردهای بیشتری را جابجا کند

در دیگر رقابت‌های برگزار شده در دنیای تنیس «دومینیک تیم» از اتریش در دیدار پایانی مسابقات «وین» موفق شد در یک بازی بسیار دیدنی «دیه گو شوارتزمن» از آرژانتین را در سه ست شکست داده و قهرمان این مسابقات لقب گیرد.

بیشتر از ورزش