ویلیامز و فدرر، در خطر از دست دادن جایگاهشان در تاریخ تنیس هستند

ناوراتیلووا، بازیکن پرافتخار گرند اسلم تنیس، می‌گوید تعطیلی این ورزش تاثیر معکوس بر میراث بازیکنان دارد

سرنا ویلیامز تنیسور آمریکایی- Abbie Parr/Getty Images/AFP

«مارتينا ناوراتیلووا»، بازیکن پرافتخار گرند اسلم تنیس، می‌گوید نسل حاضر قهرمانان تنیس به دلیل شیوع ویروس کرونا، در خطر از دست دادن جایگاه تاریخی خود هستند. 

«راجر فدرر» اکنون در صدر فهرست بازیکنان تنیس مرد است و «سرنا ویلیامز» یک پیروزی دیگر تا برابری با «مارگارت کورت»، در فهرست ۲۴ بازیکن زن فاصله دارد. 

ناوراتیلووا که در مجموع ۵۹ عنوان گرند اسلم را به خود اختصاص داده است، می‌گوید تعطیلی این ورزش تاثیر معکوس بر میراث بازیکنان دارد، چرا که این بازیکنان آماده خروج از ورزش تنیس می‌شوند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ناوراتیلووا در مصاحبه با سایت اینترنتی لارئوس دات کام، گفت:‌ «برای بازیکنانی مانند راجر فدرر و سرنا ویلیامز، این یک زمان از دست رفته است. به‌ویژه در مورد سرنا، ويمبلدون برایش بهترین فرصت بود تا رکورد مارگارت کورت را بزند. حالا او در رتبه ۲۳ گیر افتاده و تلاش می‌کند به ۲۴ یا ۲۵ برسد.» 

او گفت: «وقتی آدم جوان‌تر نمی‌شود، این در واقع به از دست دادن فرصت می‌ماند. اگر من در چنین موقعیتی بودم از این که نمی‌توانستم بازی کنم، دیوانه می‌شدم.» 

«همه وضعیت مشابهی دارند، اما برای بازیکنانی که سنشان بالاتر است مثل راجر و حتی رافائل نادال، و به‌ویژه سرنا، بدون شک سخت‌تر است.» 

ناوراتیلووا عنوان برنده ۹ بازی انفرادی ویمبلدون را دارد و آخرین موفقیت خود را در کلوب آل انگند ۲۰۰۳ کسب کرد، هنگامی که با لیندر پائس هم‌تیم شد و در سن ۴۶ سالگی بازی میکس دوبل را برنده شد. 

او همچنین در مصاحبه اخیرش گفت که مقررات قرنطینه ناشی از ویروس به معنی این است که این اولین سالی است که برای مسابقات قهرمانی ويمبلدون به لندن نرفته است. 

ناوراتیلووا افزود: «ما بازیکنان تنیس در سال نو به افتخار ویمبلدون می‌نوشیم. من از ۱۶ سالگی به ويمبلدون رفته‌ام. حتی یک بار هم آن را از دست نداده‌ام. حالا اولین باری است که بدون ویمبلدون سر می‌کنم و برای نشستن در هواپیما و فقط لمس زمین تنیس لحظه‌شماری می‌کنم.» 

مارتينا ناوراتیلووا عضو آکادمی ورزش لورئوس است و بیش از ۱۵۰ میلیون یورو برای ورزش برای بخش توسعه جمع‌آوری کرده است. 

© The Independent

بیشتر از ورزش