کیت میدلتون و اندی ماری با تنیس‌بازان جوان تماس تصویری برقرار کردند

دانش‌آموزان از این قهرمان سابق ویمبلدون پرسیده‌اند که چرا تصمیم گرفته است تنیس‌باز حرفه‌ای شود

کاترین میدلتون، دوشس کمبریج در باشگاه تنیس کودکان
ANDREW MILLIGAN / POOL / AFP

«به مناسبت ایامی که معمولاً آغاز مسابقات نهایی جام معروف ویمبلدون بود، اندی ماری به عنوان مهمان غافلگیر کننده ویژه با دوشس کمبریج در تماس تصویری با تنیس‌بازان جوان مدرسه ابتدایی باند در جنوب لندن همراه شد.» (حساب کاربری توییتر دوک و دوشس کمبریج)

دوشس کمبریج با برقراری تماس تصویری با سر اندی ماری، گروهی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را غافلگیر کرده است.

هفته گذشته، درست پیش از روزهایی که معمولاً آخر هفته نهایی مسابقات قهرمانی ویمبلدون برگزار می‌شد، کیت میدلتون با شماری از دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی باند واقع در جنوب لندن  صحبت کرد.

این عضو خانواده سلطنتی، با تنیس‌بازان جوان راجع به این ورزش صحبت کرد و به عنوان حامی باشگاه تنیس چمن و کروکت آل انگلند، سؤالاتی راجع به آموزش و تمریناتشان از آنان پرسید.

کیت در پایان کلاس تنیس این دانش‌آموزان با آنان تماس گرفت و از آنان پرسید که قرنطینه را چگونه گذرانده‌اند و آیا دلشان برای دوستانشان تنگ شده است یا نه. سپس اعلام کرد که مهمان ویژه‌ای دارد که منتظر است تا به جمع آن‌ها بپیوندد.

کیت گفت: «در دوره قرنطینه دلتان برای ورزش و فعالیت جسمی زیاد تنگ شد؟ خیلی سخت است آدم انگیزه و روحیه‌اش را بالا نگه دارد. مگر نه؟ خیلی خوب است که همچنان تمرین می‌کنید.»

پس از چند دقیقه صحبت، دوشس اعلام کرد که کسی پشت خط منتظر است و می‌خواهد با بچه‌ها صحبت کند و از آنان خواست حدس بزنند او کیست.

کیت گفت: «حالا که این قدر به تنیس علاقه دارید، به آدم بسیار مهمی گفته‌ام بیاید به جمع ما، کسی که خیلی دوست دارد شما را ببیند و شاید هم بتواند چند نکته درباره تنیس با شما در میان بگذارد.»

«چندتا راهنمایی می‌کنم ببینم می‌توانید حدس بزنید این مهمان ویژه کیست یا نه. اول این که مرد است. برای بریتانیای کبیر تنیس بازی می‌کند. دو بار قهرمان المپیک شده. قبلاً نفر اول تنیس جهان بوده... می‌توانید حدس بزنید مهمانمان کیست؟»

پسری فریاد زد: «اندی ماری» و سپس تصویر این قهرمان سابق ویمبلدون در میان کف زدن بچه‌ها بر صفحه ظاهر شد.

کیت در ادامه از اندی چند سؤال درباره روزهای قرنطینه پرسید و سؤال کرد که آیا توانسته هم‌چنان به تمریناتش ادامه دهد یا نه. اندی جواب داد که با دوچرخه‌سواری بدنش را آماده نگه داشته است.

او گفت: «می‌رفتم بیرون در خیابان دوچرخه‌سواری می‌کردم. قبلاً هرگز این کار را نکرده بودم و کار تازه‌ای بود که فهمیدم در طول قرنطینه می‌توانم از آن لذت ببرم. خیلی مهم است که در این ایام تا جایی که می‌توانیم، فعالیت بدنی داشته باشیم چون برای ذهن‌مان هم خوب است.»

سپس نوبت سؤال کردن به دانش‌آموزان رسید و سؤالاتی پرسیدند؛ از جمله این که چرا تصمیم گرفته است تنیس‌باز حرفه‌ای شود.

این ستاره دنیای تنیس پاسخ داد «تنیس یکی از معدود کارهایی بود که خوب بلد بودم. چون از آن لذت می‌بردم و بازی که می‌کردم ،خوش می‌گذشت.» کیت از او پرسید که آیا برای بچه‌هایی که می‌خواهند تنیس‌باز حرفه‌ای شوند توصیه‌ای دارد، و اندی پاسخ داد که مهم‌ترین نکته‌ای که همیشه باید در نظر داشته باشند، این است که باید «خوش بگذرانند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت «اگر از تنیس بازی کردن لذت ببرید، از آموزش‌ها و تمرین‌ها هم بیشتر چیز یاد می‌گیرید. به حرف مربی گوش دهید که خیلی مهم است. این دو نکته در سن شما از همه‌چیز مهم‌تر است.»

«در هر مسابقه یا رقابتی که شرکت می‌کنید، همیشه نهایت کوشش‌تان را بکنید، اما برد و باخت مهم نیست. لذت بردن از ورزش و فعالیت مهم‌ترین چیز است.»

دوشس پیش از این در ژانویه ۲۰۱۸ به این مدرسه رفته بود تا شاهد فعالیت‌های طرح ابتکاری تنیس کودکان ویمبلدون باشد. در آن طرح، به ابتکار جامعه تنیس‌بازان باشگاه تنیس چمن و کروکت آل انگلند، مربیان درروستاهای مرتون و وندزورث برای دانش‌آموزان کلاس‌های تنیس رایگان برگزار می‌کنند.

آخر این هفته معمولاً مصادف بود با تاریخ برگزاری دور نهایی مسابقات زنان و مردان ویمبلدون و کیت احتمالاً در این رویداد سالانه ورزشی حضور می‌یافت تا به همراه شاهزاده ویلیام، برخی از آن مسابقات را تماشا کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی