جریمه مسافرانی که هنگام ورود به بریتانیا سفر به کشورهای «فهرست قرمز» را اعلام نکرده بودند

هر یک از این مسافران ۱۰ هزار پوند جریمه شدند

برخی سعی می‌کنند مسیر سفر خود را پنهان کنند- JUSTIN TALLIS / AFP

بنا بر اعلام پلیس بریتانیا، چهار نفر که اعلام نکرده بودند از کشورهای «فهرست قرمز» به این کشور آمده‌اند، هر کدام ۱۰ هزار پوند جریمه شدند.

این چهار نفر روز دوشنبه به فرودگاه بیرمنگام وارد شدند و پلیس اجازه نداد از فرودگاه خارج شوند.

کریس تاد، معاون موقت رئیس پلیس منطقه وست میدلندز، در جلسه گروه سیاستگذاری راهبردی و رسیدگی به جرایم اداره پلیس گفت: «اواسط  روز دوشنبه و در نخستین روز اجرای برنامه، شش مسافر داشتیم که اعلام کردند از کشوری جزو فهرست قرمز آمده‌اند که آن‌ها را به هتل قرنطینه انتقال دادیم. چهار مسافر هم داشتیم که طبق بررسی ما از همان کشورها رسیده بودند اما آن را اعلام نکردند. برخی سعی می‌کنند مسیر سفر خود را پنهان کنند اما این کار برایشان فایده‌ای ندارد. ما این افراد را شناسایی کردیم و در نتیجه ۱۰ هزار پوند هم جریمه شدند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز اعلام نشده است که این افراد به کدام یک از کشورهای فهرست قرمز سفر کرده بودند. ایندیپندنت برای کسب اطلاعات بیشتر با پلیس منطقه وست میدلندز تماس گرفته است که هنوز جواب نداده‌اند.

افرادی که از ۳۳ کشور پرخطر به انگلستان سفر کنند، باید با پرداخت یک هزار و ۷۵۰  پوند به مدت ۱۰ روز در هتلی قرنطینه شوند.

این چهار نفر از راه هوایی و از طریق کشوری که جزو فهرست قرمز نبود، به بیرمنگام رسیده بودند. فقط اتباع بریتانیا یا ایرلند یا افراد مقیم بریتانیا اجازه دارند از کشورهای «فهرست قرمز» به بریتانیا وارد شوند.

اسکاتلند، مسافران ورودی از تمام کشورها را مشمول قرنطینه اجباری در هتل کرده است مگر آن که از مبدأ یا از طریق منطقه مسافرتی مشترک، شامل بریتانیا و ایرلند، آمده باشند.

وجود همین منطقه حائل سبب شد تا یک مرد و دخترش که روز دوشنبه به منطقه تحت پوشش این برنامه وارد شده بودند، بعد از یک روز اجازه یابند تا به خانه خود بروند و مدت قرنطینه را در آنجا بگذرانند.

چوون ونگ و دختر هشت‌ساله‌اش کایرنان، با پرواز از مبدأ ایالات‌متحده و از طریق دوبلین به فرودگاه ادینبورگ وارد شدند و برای گذراندن قرنطینه، از آنجا به هتلی در همان نزدیکی انتقال یافتند. البته مقامات بعدا با آقای وونگ تماس گرفتند و به وی اطلاع دادند که مشمول این مقررات نمی‌شود.

گزارش تکمیلی در پی‌ای آمده است

© The Independent

بیشتر از جهان