ویلفرد زاها: شرایط طوری برای من چیده شده که شکست بخورم

«یا یک مهاجم یا یک دفاع کناری! من برای هیچ کدام از این دو ساخته نشده‌ام»

زاها به مشکلات روانی خود در مدت اقامت در اولدترافورد اشاره کرد- JOHN WALTON / POOL / AFP

ویلفرد زاها می‌گوید که شرایط در منچستریونایتد برای او طوری چیده شده است که «شکست بخورد». 

این بازیکن اهل ساحل‌عاج، در سال ۲۰۱۳ و پس از انتقال به منچستر از کریستال پالاس تحت هدایت دیوید مویس، فقط در چهار بازی به میدان رفته است.

وی پس از این که نتوانست در اولدترافورد موقعیت خود را تثبیت کند، به صورت قرضی به کاردیف اعزام شد. سپس در زمان مربیگری لوئیس ون‌گال بازگشت و ادعا می‌کند که وی، او را مجبور کرده تا در موقعیت تهاجمی بازی کند.

زاها در پادکست «آن د جودی» در توتال مدیا توضیح داد: «من به یونایتد برگشتم [پس از وام به کاردیف]، آن زمان ون‌گال سرمربی بود. هنگامی که او از جام جهانی که در آنجا رابین ون پرسی و [آرین] روبن را به‌عنوان مهاجم به کار گرفته بود، بازگشت، اساسا دو گزینه به من داد: یا یک دفاع کناری هستی یا یک مهاجم. این‌ها، موقعیت‌هایی هستند که من قبلا هرگز در آن‌ها بازی نکرده‌ بودم؛ بنابراین مثل این است که شرایط طوری برای من چیده شد که شکست بخورم. این حرکت دیوید مویس بود. این شرایط برای من جواب نمی‌دهد. یا یک مهاجم یا یک دفاع کناری! من برای هیچ کدام از این دو ساخته نشده‌ام.» 

زاها یادآوری می‌کند که او را «در مقابل تهاجمی‌ترین تیم‌ها» گذاشته‌ و خواسته‌اند ارزشش به‌عنوان یک مهاجم را در بازی دوستانه مقابل اینترمیلان که در آن زمان نمانیا ویدیچ را در قلب دفاع خود داشت یا رئال مادرید که سرجیو راموس در قلب دفاع برای آن توپ می‌زد، ثابت کند.»

زاها همچنین به مشکلات روانی خود در مدت اقامت در اولدترافورد اشاره کرد. او می‌گوید: «من در موقعیت بسیار بدی بودم. مدام بیرون می‌رفتم و کارهای احمقانه می‌کردم. اوضاعم آشفته بود. سخت است وقتی بازی نمی‌کنید و تنها کنار زمین نرمش می‌کنید. به یاد می‌آورم کارم این بود که به تمرین شوت دیگران کمک کنم؛ بنابراین می‌دانستم که آن‌ها اساسا به من اهمیتی نمی‌دهند. حتی با زیر ۲۳ ساله‌ها هم مرا به تمرین نمی‌گرفتند و موردتوجه نبودم.»

© The Independent

بیشتر از ورزش