پیروزی منچستر یونایتد در ضربات پنالتی بر راچدیل

منچستر یونایتد به دور چهارم جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان صعود کرد

خوشحالی میسون گرینوود و برندن ویلیامز پس از گل زدن در بازی منچستر یونایتد و راچدیل - Paul ELLIS / AFP

منچستر یونایتد ۱-۱ راچدیل (۵-۳ در ضربات پنالتی)

هر پنج پنالتی‌زن منچستر توپ‌ خود را به تور نشاندند تا این تیم به دور بعدی صعود کند.

منچستر یونایتد با ضربات پنالتی به دور چهارم جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان صعود کرد ولی در این بازی بسیاری از نقاط ضعف آنها توسط تیم دسته‌سومی راچدیل رو شد. شبی بود که اوله گونر سولشیر می‌خواهد به سرعت فراموش کند اما این بازی سوالات بسیاری را در ارتباط با وضعیت فعلی تیم‌اش برانگیخت.

این اتفاق برای منچستر یونایتد غیرمنتظره نبود. حتی فرار میسون گیرینوود در نیمه دوم بازی که برای لحظه‌ای دروازه حریف را تهدید کرد موفق نشد سولشیر را از دومین تساوی باورنکردنی در یک هفته نجات دهد. این بازیکن جوان در بازی پنج‌شنبه گذشته مقابل آستانا نیز بازی ستایش‌آمیزی از خود به نمایش گذاشت اما راچدیل هم بازیکن نوجوان رویایی خود، لوک متیسون را به خدمت گرفت.

 متیسون که یک سال از گیرینوود جوانتر و هنوز دانش‌آموز است، ضربه پاسی از بازیکن سابق منچستر یونایتد و هم تیمی‌فعلی، اولیور راثبون دریافت کرد، توپ را به محوطه جریمه هدایت کرد و با پشت سر گذاشتن دروازه‌بان سرجیو رومرو، گل تساوی را تنها ۸ دقیقه بعد از گل منچستر به ثمر رساند.

راچدیل می‌توانست زودتر از آن هم به گل برسد. در آغاز نیمه دوم بازی، آنها بهترین موقعیت بازی را با رقص جیمی کیوهین به دور دفاع منچستر و حفظ توپ روی خط کناری بازی ایجاد کردند. کلوم کمپس دقیقا در چند متری دروازه قرار داشت ولی آرون وان‌بیساکا، دفاع مطمئن و محکم منچستر، توپ را از روی خط دروازه نجات داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ناامیدی بزرگی برای منچستر یونایتد بود. در این زمان به نظر می‌رسید تیم سولشیر فقط به حمله‌های بی‌مهابا و شوت‌های ضعیف و از راه دور فراوان بسنده کرده است. منچستر یونایتد در کل ۳۱ شوت روانه دروازه کرد. مارکوس روهو که اکثر بازی را به عنوان هافبک دفاعی بازی کرد مشترکا با ۷ شوت، بیشترین تعداد شوت به دروازه را داشت.

این نمایانگر ضعف تیم سولشیر در ایجاد موقعیت‌های مطمئن و تمیز گل‌زنی در مقابل یک دیوار دفاعی منظم و منسجم است. دقیقا همین مشکل در فصل جاری در بازی‌ مقابل تیم‌های آستانا، سوث همپتون، کریستال پلیس و ولولرهامپتون واندررز هم آنان را تحت تاثیر قرار داده است.

اما حداقل به نظر می‌رسد غصه چند هفته پیش آنها از پنالتی به سر آمده باشد. پنالتی‌های ایشان در آخر بازی بی‌نقص بود. حتی پنالتی کیوهین نیز توسط رومرو مسدود شد. این به دنیل جیمز اجازه داد آخرین پنالتی منچستر را محکم به تور بنشاند و مربی‌اش را از شرمندگی بیشتر خلاص کند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از ورزش