شرایط سفر به دبی: تست کرونا و جریمه سنگین برای نقض مقررات

دوبی مقررات مربوط به برگزاری جشن‌ها و دورهمی‌های بزرگ را سختگیرانه‌تر اجرا می‌کند

به دلیل اوج‌گیری شیوع کرونا، مقامات دوبی محدودیت شدیدتری برای اجتماعات، عروسی‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی اعمال کردند-Karim SAHIB / AFP

یکی از مقاصد اصلی توریستی در جهان، مقررات ورود و محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا را سختگیرانه‌تر اجرا می‌کند.

هواپیمایی ایران‌ایر امروز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای پرواز به مقصد دوبی یا ترانزیت در فرودگاه این شهر باید «آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت» انجام دهند و «گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.»

این مقررات شامل همه مسافران ۱۲ سال به بالا می‌شود.

همچنین همه مسافران باید اپلیکیشن نظارتی فرودگاه دوبی را قبل از پرواز روی گوشی های همراه خود نصب کنند. نام این اپلیکیشن «COVID-19 DXB» است. مانند دیگر پروازها در شرایط کرونایی، در تمام مدت حضور در فرودگاه، پرواز و خروج از فرودگاه مقصد پوشیدن ماسک الزامی است. ورود بار و کیف دستی هم به داخل کابین پرواز ممنوع است.

جریمه ۱۳ هزار دلاری برپایی جشن

در رویدادی دیگر، مقامات دبی امروز، سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه اعلام کردند که برگزارکننده یک مهمانی خصوصی خانگی را  ۱۳ هزار دلار جریمه کرده‌اند. مهمانان حاضر در این جشن و دورهمی نیز هرکدام باید ۴ هزار دلار جریمه بپردازند.

در ماه ژانویه و به دلیل اوج‌گیری شیوع کرونا، مقامات دوبی محدودیت شدیدتری برای اجتماعات، عروسی‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی اعمال کردند.

بر این اساس، کمیته عالی مدیریت بحران و بلایای طبیعی دبی، قوانین جدیدی را وضع کرد که شامل کاهش تعداد شرکت‌کنندگان در رویدادهای اجتماعی، افزایش فاصله میزها در رستوران‌ها و تجهیزات تمرین در سالن‌های ورزشی بود.

همچنین شرکت‌کنندگان در مراسم عروسی، رویدادهای اجتماعی و مهمانی‌های خصوصی حداکثر ۱۰ نفر می‌تواند باشد و این افراد هم باید از بستگان درجه یک میزبان باشند.

این قانون که از ۲۷ ژانویه اجرا شده در مورد همه رویدادهایی است که در هتل‌ها، دیگر مکان‌های عمومی یا خانه‌ها برگزار می‌شود. مجوز برنامه‌های سرگرم‌کننده زنده در هتل‌ها و رستوران‌ها نیز به عنوان یک اقدام پیشگیرانه به حالت تعلیق درآمده است.

تعداد روزانه مبتلایان به کرونا در امارات متحده عربی شامل دبی، در روز ۱۲ ژانویه از آستانه ۳ هزار نفر عبور کرد و به صعود خود ادامه داد و به مرز ۴ هزار بیمار روزانه نیز رسید. در روزهای اخیر و در نتیجه اجرای این مقررات محدودکننده، شمار ابتلا به کرونا کاهش یافته است.