سخنرانی نویس اوباما: از پیام وحدت بایدن سرخورده شدم

کودی کینن باور ندارد که حزب جمهوری‌خواه هیچ‌گاه مایل به همکاری با دموکرات‌ها باشد

کودی کینن: «جو بایدن نمی‌تواند به‌تنهایی به وعده خودش عمل کند» - MANDEL NGAN / AFP

کودی کینن که چهارده سال متن سخنرانی‌های باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین آمریکا، را می‌نوشت می‌گوید که از همین حالا از فراخوان پرزیدنت جو بایدن به وحدت سرخورده شده، چون باور ندارد که حزب جمهوری‌خواه هیچ‌گاه مایل به همکاری با دموکرات‌ها باشد.

آقای کینن به وبسایت اکسیوس گفت که پیام آقای بایدن از کاخ سفید «همه نکات درست را دارد»، اما در نهایت باید به این سئوال پاسخ بدهد که "چرا به وحدت دست نیافتید؟" آن هم زمانی که کل یک حزب سیاسی در حال تلاش برای جلوگیری از وحدت است.

آقای کینن گفت: «تا زمانی که حزب جمهوری‌خواه پا پیش نگذارد و به رای‌دهندگان خودش نگوید که واقعا حقیقت چیست، وحدت رویایی بیش نخواهد بود.» 

او افزود که آقای بایدن نمی‌تواند به‌تنهایی به وعده خودش عمل کند. آقای کینن اذعان کرد که پس از تجربه خودش در همکاری با آقای اوباما و بایدن در کاخ سفید احساس تلخکامی کرده است.

میچ‌ مک‌کانل رهبر جمهوری‌خواهان سنا در سال ۲۰۱۰ گفت که هدف اصلی‌اش این است که آقای اوباما یک دوره بیشتر رییس جمهوری نباشد،‌ و کشور را بن‌بست کشاند.

به‌خصوص پس از انتخابات ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ که جمهوری‌خواهان اکثریت مجلس نمایندگان و سنا را به دست آوردند، کنگره عملا هیچ تمایلی به همکاری با چهل و چهارمین رپیس جمهوری ایالات متحده نشان نداد. دونالد ترامپ رپیس جمهوری پیشین، زمانی که نامزد انتخابات بود از آقای اوباما به دلیل استفاده از فرمان‌های اجرایی انتقاد کرد، اما وقتی خودش رییس جمهوری شد،‌ به شدت بر این فرمان‌ها متکی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن ریاست جمهوری خود را با رشته‌ای از فرمان‌های اجرایی آغاز کرد، اما هنوز امیدوار است که بر سر بسته حمایتی کرونا و مسائل دیگر در کنگره با جمهوری‌خواهان به توافق برسد. بسیاری از دموکرات‌های کنگره به این رویکرد شک دارند و معتقدند که حالا که اکثریت سنا و مجلس نمایندگان را – هر چند با حاشیه‌ای باریک – در دست دارند، باید راه خودشان را بروند.

آقای بایدن در روز نخست کاری خود هفده فرمان اجرایی امضا کرد. این رقم در مورد آقای ترامپ و آقای اوباما دو فرمان بود.

آقای کینن پس از کمک به آقای اوباما در نوشتن اولین جلد خاطراتش با عنوان «سرزمین موعود» در شرکت «فنوی استرتجیز» که مسئولان سابق دولت اوباما آن را اداره می‌کنند، به عنوان نگارنده سخنرانی و مسئول ارتباطات راهبردی استخدام شد. آقای کینن در باره شغل جدیدش به اکسیوس گفت: «بعد از کتاب‌ها و انتخابات و حالا که با انتخاب بایدن دیگر اوباما کار زیادی ندارد، انتخابی طبیعی به نظر می‌رسید.»

نویسنده پیشین سخنرانی‌های رئیس جمهوری همچنین در حال نوشتن کتابی به نام «گریس» است، در باره ده روز میان تیراندازی در کلیسای سیاهپوستان در شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی، و سخنان یادبود آقای اوباما برای کلمنتا پینکنی، کشیش کلیسای چارلستون. آقای اوباما سخنانش را با خواندن ترانه «موهبت الهی» (Amazing Grace) پایان داد. عنوان کتاب شاید اشاره‌ای هم باشد به دختر آقای کینن که نامش گریس است.

© The Independent