یوتیوب کانال دونالد ترامپ را مسدود کرد

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه از شبکه‌های اجتماعی بزرگی که حساب او را مسدود کرده‌اند انتقاد کرد

بر اساس سیاست‌های شبکه یوتیوب، به ویدیو‌های ناقض شرایط استفاده از این رسانه «اخطار» داده می‌شود - Sam YEH / AFP

شرکت یوتیوب، کانال دونالد ترامپ در این شبکه را به دلیل نگرانی‌ها بابت «احتمال ترویج خشونت» مسدود کرده است. این کانال حداقل تا یک هفته از بارگذاری فیلم‌های جدید محروم و آخرین ویدیوی آن نیز حذف شده است.

شبکه یوتیوب، متعلق به شرکت گوگل، برای اعمال سختگیری بیشتر بر رئیس‌جمهور ایالات‌متحده به دلیل ترس از تکرار اتفاقات روز ششم ژانویه در کنگره، به دیگر غول‌های رسانه‌ای همچون توییتر و فیس‌بوک، پیوسته است.

شبکه یوتیوب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به نگرانی‌ها بابت احتمال ادامه خشونت‌ها، ما محتوای جدید کانال یوتیوب دونالد ترامپ را به دلیل نقض سیاست‌هایمان حذف کردیم. این کانال بر اساس سیستم اخطار دیرین ‌ما، از بارگذاری ویدیو‌های جدید یا پخش زنده حداقل تا هفت روز محروم خواهد بود. امکان تمدید زمان محرومیت نیز وجود دارد.»

یوتیوب قسمت کامنت‌گذاری ویدیوهای کانال آقای ترامپ با ۲/۷۷ میلیون دنبال‌کننده را نیز غیرفعال کرده است.

 

 پس از بررسی و با توجه به نگرانی بابت ادامه خشونت‌ها، ما محتوای جدید بارگذاری شده در کانال دونالد ترامپ را به دلیل نقض سیاست‌هایمان حذف کردیم. این اولین اخطار است و کانال مزبور تا حداقل  ۷ روز قادر به بارگذاری محتوای جدید نخواهد بود.»

 ۱۳ ژانویه ، ۲۰۲۱ - یوتیوب اینسایدر (YouTubeInsider)

رئیس‌جمهور ایالات‌متحده که زمانی در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال بود و از آن‌ها به‌عنوان رسانه ترجیحی خود برای برقراری ارتباط با خیل مخاطبان خود استفاده می‌کرد، حال در این شبکه‌های بزرگ با مانع روبرو شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ روز سه‌شنبه از شبکه‌های اجتماعی بزرگی که حساب او را مسدود کردند انتقاد کرد و گفت که آن‌ها مرتکب «اشتباه بزرگی» شده‌اند و این «برای کشور ما وحشتناک است». او همچنین از سخنرانی اخیر خود که به تحریک اوباش برای ورود به کاخ کنگره آمریكا منجر شد، دفاع کرد و اظهارات خود را «كاملا مناسب» خواند.

فیس‌بوک حساب آقای ترامپ را به حالت تعلیق در آورده، اما توییتر آن را به‌طور کامل بسته است. یوتیوب آخرین شبکه‌ای بود که آقای ترامپ را سانسور کرد. شرکت‌های اپل، گوگل و آمازون هم در حمایت از سرکوب هواداران آقای ترامپ، سایت پارلر، رسانه اجتماعی محبوب محافظه‌کاران، را در لیست سیاه قرار دادند.

بر اساس سیاست‌های شبکه یوتیوب، به ویدیو‌های ناقض شرایط استفاده از این رسانه «اخطار» داده می‌شود. اخطار اول به معنای محرومیت از بارگذاری فیلم‌های جدید به مدت هفت روز است. در صورت تکرار، طی ۹۰ روز پس از اخطار اول، دو هفته تعلیق و بار سوم مسدودیت کامل اجرایی می‌شود.

پست‌های توییتری رئیس‌جمهور از زمان انتخابات بیشتر تحت کنترل بودند. این شبکه پست‌های او را «بحث‌بر‌انگیز» یا «گمراه‌کننده» قلمداد کرد و اغلب برچسب‌های راستی‌آزمایی به آن‌ها افزود. 

 دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ رئیس‌جمهور، روز سه‌شنبه از ایلان ماسک تقاضا کرد یک شبکه رقیب توییتر باز کند که حساب پدرش را مسدود نکند و «حق آزادی بیان در آمریکا» را حفظ ‌کند.

© The Independent