ترامپ: استيضاح من به «خشم بزرگ» منجر می‌شود

رئیس جمهوری آمریکا پیش از سفر به ایالت تگزاس گفت که «من خواهان خشونت نیستم»

در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی ایالات متحده را به دلیل تحریک هوادارانش به حمله به کنگره استیضاح کند، وی دموکرات‌ها را بابت «عصبانیت سرشار» موجود در کشور سرزنش کرد و هشدار داد که این اقدام آنها موجب بروز یک «خشم بزرگ» خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رییس جمهوری مستقر آمریکا که هشت روز دیگر دولت او به پایان می‌رسد، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران و در نخستین اظهارات خود پس از حمله چهارشنبه گذشته حامیانش به کنگره، گفت می‌خواست خشونتی در کار نباشد، اما هیچگونه مسئولیتی را هم نپذیرفت.

وی از اظهاراتی که پیش از یورش به کنگره در برابر حامیانش بیان کرده بود دفاع کرد.

دونالد ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم اعضای دموکرات مجلس نمایندگان برای استیضاح او در مدت کم باقی مانده از دوره ریاست جمهوری‌اش گفت، «این چیز وحشتناکی است که آنها انجام می‌دهند ... ادامه این مسیر، فکر می‌کنم باعث بروز خشم بزرگی در کشور ما و موجب خطر بزرگی می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی که پیش از سفر به ایالت تگزاس برای نظارت بر اجرای پروژه ساخت دیوار مرزی با مکزیک با خبرنگاران در واشینگتن صحبت می‌کرد، در ادامه اظهارات خود تاکید کرد «من خواهان خشونت نیستم.»

مجلس نمایندگان امروز پیش از هر اقدامی در زمینه استیضاح دونالد ترامپ، می‌خواهد بار دیگر مایک پنس معاون او را متقاعد کند که متمم ۲۵ قانون اساسی مبنی بر عدم توانایی رییس جمهوری در انجام وظایف خود را فعال و ترامپ را در همین اندک مدت باقی مانده از دوره ریاست جمهوری اش برکنار کند.

انتظار نمی‌رود که آقای پنس با این درخواست نمایندگان دموکرات کنگره موافقت کند. در این صورت، مجلس نمایندگان بلافاصله برای استیضاح رییس جمهوری گام بر خواهد داشت.

دولت جدید آمریکا با ریاست جمهوری جو بایدن، معاون رییس جمهوری سابق و رقیب ترامپ از حزب دموکرات در انتخابات سیزدهم آبان، از ۲۰ ژانویه (اول بهمن) آغاز به کار خواهد کرد.