۱۰ تن از برترین سیاست‌مداران نقاش

رهبرانی که ذوق نقاشی داشتند

AFP

حال که بوریس جانسون در یک مصاحبه اعلام کرده که سرگرمی او نقاشی است، شان اوگریدی، از نویسندگان ایندیپندنت، پیشنهاد داد که سری بزنیم به سیاست‌مدارانی که نقاش هم بودند. بوریس جانسون گفته است: «من صندوقچه‌های چوبی قدیمی را جمع‌آوری می‌کنم و آنها را رنگ می‌کنم. معمولا این‌ها صندوق‌هایی هستند که برای نگهداری دو بطری شراب ساخته شده‌اند و حائلی دارند که آنها را از میان به دو قسمت تقسیم می‌کند. من آنها را به شکل اتوبوس درمی‌آورم».

۱. ژوزف بویس. از بنیان‌گذاران حزب سبز آلمان در سال ۱۹۸۰. بازیگر، مجسمه‌ساز و نقاش. 

 

۲. جورج دبلیو بوش. او بدون شک مشهورترین فرد این فهرست است. قرار دادن وی در این لیست براساس پیشنهاد افرادی نظیر تیم آلموند، سیپینگ هوگو، پیتر واکر، کریس دیرین، ریچارد موریس، و رابرت رایت انجام شد.

 

۳. وینستون چرچیل. در فیلم تهیه‌کنندگان (The Producers) در سال ۱۹۶۸، پاتریک اوفلین دیالوگی دارد که می‌گوید: «چرچیل نقاش به دردنخوری بود. این هیتلر بود که نقاش بود، او می‌توانست تمام یک آپارتمان را در یک بعدازظهر دو بار رنگ بزند.»

 

۴. جیمز کلونی.نماینده پارلمان از حزب کارگر، ۱۹۵۰تا ۱۹۵۹،  نقاش و دکوراتور منزل، عضو انجمن نقاشان اسکاتلند، و نماینده نقاشان و طراحان اسکاتلند در اتحادیه کارگری بود. 

۵. دوایت آیزنهاور. آیزنهاور هم به پیشنهاد فیلیپ کالینز و اندرو راتکلیف در این لیست قرار گرفته است. البته به جز آیزنهاور و جرج بوش، یولیسیز سایمن گرانت و جیمی کارتر نیز تفننی نقاشی می‌کردند. 

 

۶. فرانسیسکو فرانکو. دیکتاتور اسپانیا ۱۹۳۵یا ۷۵۱۹.

۷. دنیس هیلی. بیشتر به خاطر عکاسی معروف بود، اما نقاشی هم می‌کرد.

۸. آدولف هیتلر. و سوال این است که آیا اگر هیتلر در دانشگاه هنر پذیرفته می‌شد، جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتاد؟

 

۹. رافائل. ۱۴۸۳تا ۱۵۲۰. امابلا مورای درباره او گفت: «او دست راست پاپ و مشاور اعظم در امور سیاسی بود.» البته که این‌گونه بود. 

۱۰. پیتر تورنی‌کرافت. رئیس خزانه‌داری بریتانیا، از ۱۹۵۷تا ۱۹۵۸. با تشکر از سایمون تیلبروک به خاطر معرفی وی به عنوان نقاش.

کن فرت نیز خودش را نامزد کرده است و می‌گوید: «در مدتی که عضو شورای شهر پورتموت بودم، در کشتی‌سازی این شهر به عنوان نقاش و تابلونویس کار می‌کردم». او از۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ نماینده حزب کارگر، و از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ نیز نماینده مستقل مجلس بود.

هفته بعد: آهنگ‌هایی که عدد سالی را در عنوان خود دارند، مانند «۱۹۸۴» از دیوید بویی و «دیسکو ۲۰۰۰» از پالپ. 

به زودی: عبارات محبوبی که نویسنده خود را نیش می‌زنند

لطفا پیشنهادات و ایده‌های خود را برای فهرست ۱۰‌تای برتر به من در توییتر یا به ایمیل [email protected]بفرستید 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر