نیمی از جمهوری‌خواهان معتقدند که انتخابات را از ترامپ «دزدیدند»

حدود نیمی از جمهوری‌خواهان معتقدند که رئیس جمهور ترامپ در انتخابات پیروز شد

۶۸ درصد آنها اظهار داشتند که نگران تقلب در روند شمارش آرا به نفع رئیس جمهور منتخب جو بایدن هستند- JIM WATSON, Morry GASH / AFP

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که حدود نیمی از جمهوری‌خواهان معتقدند که در واقع رئیس جمهور ترامپ در انتخابات پیروز شد، ۶۸ درصد آنها اظهار داشتند که نگران تقلب در روند شمارش آرا به نفع رئیس جمهور منتخب جو بایدن هستند.

بر اساس نظرسنجی جدید رویترز-ایپسوس که روز چهارشنبه منتشر شد، در مجموع، ۷۳ درصد از آمریکایی‌های شرکت کنندگان در این نظرسنجی که ۲۳ تا ۲۷ آبان‌ماه صورت گرفت، اظهار داشتند که معتقدند بایدن پیروز انتخابات است، در حالی که ۵ درصد اظهار داشتند که فکر می‌کردند ترامپ پیروز شد.

بر اساس گزارشی که در پایگاه خبری آمریکایی هیل منتشر شده، با این وجود، تنها ۲۹ درصد از جمهوری‌خواهان بر این باورند که بایدن به درستی برنده شده است. این درحالی است که ۵۲ درصد از جمهوری‌خواهان این نظر را درباره ترامپ داشته‌اند.

این نظرسنجی حاکی از آن است که ۵۵ درصد از بزرگسالان باور دارند انتخابات ۲۰۲۰ «قانونی و دقیق» بود که این رقم نسبت به نظرسنجی مشابهی که درباره انتخابات سال ۲۰۱۶ صورت گرفته هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه، پس از چندین روز رای گیری غیابی در سراسر ایالت‌های ایالات متحده، آسوشیتدپرس و دیگر رسانه‌های خبری مهم به طور رسمی اعلام کردند که بایدن برنده انتخابات شده است، اگرچه ترامپ تا کنون حاضر به قبول این نتیجه نشده و با استناد به ادعاهای بی‌اساس، گفته است که تقلب گسترده‌ای صورت گرفته و دموکرات‌ها تلاش کرده‌اند انتخابات را بدزدند.

از ماه‌ها قبل هم ترامپ به طور مکرر و بدون مدرک ادعا می‎کرد که رای پستی موجب تقلب در انتخابات می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ستاد انتخاباتی ترامپ یک سری مبارزات حقوقی را آغاز کرده که نتایج انتخابات را در ایالت‌های کلیدی مورد مناقشه قرار می‌دهد؛ اگرچه جمهوری‌خواهان این هفته اعلام کردند که از پرونده‌های قضایی انتخابات فدرال در میشیگان، جورجیا، پنسیلوانیا و ویسکانسین انصراف می‌دهند.

درباره ادعایی که ستاد انتخاباتی ترامپ مبنی بر محرومیت غیرقانونی نماینده این ستاد از نظارت بر شمارش آرای فیلادلفیا مطرح کرده بود، روز سه شنبه دیوان عالی پنسیلوانیا ۵ به ۲ علیه ترامپ رای داد.

در حالی که بیش از ۹۸ درصد آرای ایالت‌های مهم شمارش شده، بایدن با بیش از ۷۳ هزار رای از ترامپ پیشی گرفته است.