اکونومیست: ترامپ می‌رود اما بی‌اعتمادی می‌ماند

آخرین نظرسنجی اکونومیست نشان می دهد که ۸۶ درصد از افرادی که در انتخابات اخیر آمریکا به دونالد ترامپ رای داده‌اند معتقدند پیروزی آقای بایدن غیرقانونی است.

ستاد انتخاباتی ترامپ در پنج ایالتی که که بایدن برنده آنها اعلام شده، شکایت تنظیم کرده‌است - MANDEL NGAN / AFP

آخرین نظرسنجی اکونومیس نشان می دهد که ۸۶ درصد از افرادی که در انتخابات اخیر آمریکا به دونالد ترامپ رای داده‌اند معتقدند پیروزی آقای بایدن غیرقانونی است.

بر اساس گزارشی که اکونومیست منتشر کرده، آقای ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه دفتر کار خود را ترک می‌کند، اما بی‌اعتمادی که ایجاد کرده باقی خواهد ماند.

بر این اساس، بیشتر رای‌دهندگان، آرای ترامپ را بیش از اعضای کنگره یا سناتورهای جمهوری‌خواه دوست دارند.

این گزارش با اشاره به پذیرش شکست کاندیداهای بازنده در انتخابات‌های قبلی و ارسال پیام تبریک به روسای جمهور منتخب آورده که این بار اوضاع طور دیگری پیش رفته است. از هنگامی که آسوشیتدپرس در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه جو بایدن را برنده انتخابات  اعلام کرد، آقای ترامپ بر پیروزی اصرار داشته و بدون داشتن مدرک، توییت‌هایی مبنی بر تئوری توطئه منتشر کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ستاد انتخاباتی ترامپ در پنج ایالتی که که بایدن برنده آنها اعلام شده، شکایت تنظیم کرده و دولت وی از همکاری با تیم انتقال آقای بایدن خودداری کرده است. و اگرچه چهار سناتور جمهوری‌خواه به آقای بایدن و معاون او، كامالا هریس تبریک گفته‌اند، اما بیشتر منتخبان جمهوری‌خواه ساكت مانده‌اند یا از تلاش آقای ترامپ برای به چالش كشیدن نتیجه انتخابات حمایت كرده‌اند؛ تلاشی كه به نوشته اکونومیست «محكوم به شکست است.»

بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، تا کنون جو بایدن ۲۹۰ رای الکترال و دونالد ترامپ ۲۳۲ رای به دست آورده‌اند. ترامپ هنوز نتیجه انتخابات را نپذیرفته است.

بیشتر از