دروغ سیزده ایلان ماسک در یک شیشه تکیلای ۲۵۰ دلاری

چگونه موفق‌ترین خودروساز دنیا عرق‌فروش شد

«ایلان را بیهوش و تکیه داده به خودروی تسلای مدل ۳ یافتند»- JOHN THYS / AFP

شرکت تسلا در کنار تولید خودروهای برقی و باتری، کسب و کار جدیدی راه انداخته است؛ آن هم مشروب تکیلا است و همه را هم فروخته است. 

این کسب‌وکار جدید در شوخی جنجالی ایلان ماسک در روز دروغ آوریل سال ۲۰۱۸ ریشه دارد که گفته بود از غم «ورشکستگی» شرکتش خود را در مشروب «تسلاکیلا» غرق کرده است. 

آقای ماسک دو سال قبل در رشته پیام‌هایی در توییتر نوشته بود: «در نهایت غم و غصه اعلام می‌کنیم که شرکت تسلا کاملاً و کلاً ورشکست شده است. طوری ورشکست شده‌ایم که باورنکردنی است.» 

او افزود: «ایلان را بیهوش و تکیه داده به خودروی تسلای مدل ۳ یافتند، بطری‌های تسلاکیلا اطرافش پخش و پلا بود و هنوز رد اشک‌های خشک شده روی گونه‌هایش نمایان بود. این از آن گزاره‌های فرار به جلو نیست، چون واقعاً زدن این حرف فایده‌ای ندارد.» 

آقای ماسک اخیراً گفت که تسلا در حول و حوش همان زمان به راستی در آستانه ورشکستگی بود و در تقلای آن بود تا هدف‌های تعیین شده را برای خودروی برقی مدل ۳ محقق کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رشد تسلا از آن پس چنان بود که باارزش‌ترین شرکت خودروسازی جهان شده است، به طوری که مالکان و هواداران خودروهای برقی این شرکت را کمابیش پرستش می‌کنند و شاید به همین دلیل تکیلای تسلا پرفروش شد. 

در وبگاه شرکت تسلا این مشروب را که بطری آن به شکل آذرخش است، ۲۵۰ دلار قیمت گذاشتند و فقط در دسترس اهالی ایالات متحده است. با آن که هر مشتری حق داشت فقط دو بطری از تسلاکیلا بخرد در عرض چند ساعت تمام آن به فروش رفت. 

در وبگاه شرکت تسلا نوشته‌اند این تکیلای ۴۰ درصد الکل را باید «کم کم نوشید». 

در شرح آن هم آمده است: «تسلاتکیلا مشروب اختصاصی ۱۰۰ درصد خالص در شمارگان اندک است که از آگاوه کشت شده به صورت سازگار با محیط زیست در زمین‌های پست و بلند تهیه شده است. 

تسلاتکیا به مدت ۱۵ ماه در بشکه‌هایی از جنس چوب بلوط فرانسوی عمل آمده است، بطری‌های شیشه‌ای آن دست‌ساز است و حاوی مقدار مناسبی چاشنی دارچین، میوه خشک و وانیل ملایم است.»

تکیلای عادی را شرکت کالیفرنیایی نوستروس تکیلا تولید می‌کند که بهای معمول هر بطری آن کمتر از ۵۰ دلار است. 

ظاهراً قیمت بالای تسلا تکیلا به علت عمل‌آوری اضافی، دست‌ساز بودن بطری و نام تجاری تسلا است.

© The Independent

بیشتر از زندگی