ایلان ماسک پنج ملک دیگر خود را به فروش گذاشت

ارزش این املاک نزدیک به صد میلیون دلار است

ایلان ماسک بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا- STR / AFP

ایلان ماسک بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا، به نظر می‌رسد به تصمیم عجیب و غریب خود در فروش دارایی‌های جهانی‌اش عمل کرده است. 

آقای ماسک دو هفته پس از اعلام قصد خود مبنی بر رهایی از قید مالکیت املاک و خانه‌های چند میلیون دلاریش، پنج ملک دیگر خود را نیز برای فروش عرضه کرده که ارزش آنها مجموعا ۹۷ میلیون و پانصد هزار دلار است.  

دو هفته پیش، آقای ماسک، در اظهاراتی عجیب و غریب و ناگهانی گفته بود که « قصد دارد تقریبا تمامی دارایی‌های فیزیکی خود را بفروشد و دیگر صاحب هیچ خانه‌ای نخواهد بود.»‌ او سپس دو فقره از خانه‌های خود را در بی ایر به ارزش ۳۹ میلیون و پانصد هزار دلار به فروش گذاشت.»‌

او خاطرنشان کرد که تنها شرطش این است که یکی از املاک که قبلا متعلق به جین وایلدر بوده نباید تخریب شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ماسک در توئیتی گفت: «‌این ساختمان نمی‌تواند خراب شود یا چیزی از روح آن کم شود.»‌

او تصدیق کرده که این شرط شاید منجر به فروش ارزانتر خانه شود اما گفته اگر خانه دست نخورده باقی بماند، این موضوع برایش اهمیتی ندارد. 

آقای ماسک درباره یکی از عمارت‌های مجللی که اخیرا برای فروش گذاشته، گفته این «پروژه‌ای برای یک متفکر بزرگ است»‌ و دارای یکی از «بهترین چشم اندازها» در شهر لس آنجلس است. 

آقای ماسک گفته خانه‌ها و دارایی‌های خود را به منظور تمرکز بر اهداف مهمی چون رسیدن به سیاره مریخ می‌فروشد. 

او گفته: «‌ کدامیک مهم‌تر است: مریخ یا خانه؟ اختصاص دادن وقت به خانه‌سازی حتی اگر عمارتی واقعا عظیم باشد، کماکان بهترین راه استفاده از وقت در مقایسه با ساختن موشک‌های لازم برای بردن ما به کره مریخ و کمک به ما برای حل انرژی‌های پایدار نخواهد بود.»‌

همزمان او تاکید کرده که به رغم مالکیت چندین خانه، وقت زیادی را در هیچ یک از این خانه‌ها صرف نکرده است. 

آقای ماسک که به گزارش نشریه فوربز، ارزش دارایی‌هایش به بیش از ۳۸ میلیارد دلار می‌رسد، اخیرا در گفت و گو با برنامه «تجربه جو روگان» گفته می‌خواهد از مالکیت خانه‌هایش خلاص شود، چراکه این دارایی‌ها به چهره «میلیاردر» بودن او افزوده و او را در مقابل انتقادهای طبقاتی آسیب‌پذیر می‌کند.

آقای ماسک گفته: «آنها به نوعی زمینه حمله به مرا فراهم می‌کنند. آنها می‌گویند:« با توام میلیاردر، تو این همه چیز داری، خب، من حالا دیگر هیچ چیزی ندارم. می‌خوای چه کار کنی؟» 

آقای ماسک، که پدرش از صاحبان معدن زمردی در کشور زامبیا بود و آنقدر متمول که می‌گفت «در مقطعی حتی نمی‌توانسته گاو صندوقش را ببندد»، اعلام نکرده که قصد از دست دادن ثروتش را دارد. 

© The Independent

بیشتر از جهان