ایلان ماسک: همه املاک و دارایی‌هایم را می‌فروشم

مدیر عامل شرکت تسلا می‌گوید مردم به دلیل میلیاردر بودن به او حمله می‌کنند

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا - AFP

ایلان ماسک گفته تصمیم گرفته تا تمامی املاک و دارایی‌های خود را بفروشد تا مردم دیگر به او به خاطر میلیاردر بودنش «حمله» نکنند. 

مدیر عامل شرکت تسلا این خبر را در مجموعه‌ای جدید از برنامه پادکستی «جو روگان» که روز پنجشنبه پخش شد، اعلام کرده است. 

آقای ماسک اوایل ماه جاری میلادی در توئیتی گفته بود که «تقریبا تمامی دارایی‌های فیزیکی خود» را می‌فروشد و «دیگر صاحب هیچ خانه‌ای نخواهد بود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این پادکست روگان از ایلان ماسک پرسید: «چرا تصمیم به این کار گرفتی؟ » ماسک در پاسخ گفت که او درباره این اقدام «کمی غمگین» است. چیزی که باعث شد تا روگان بپرس: «اگر غمگین هستی چرا این کار را می‌کنی؟». 

اینجا بود که ماسک درباره علت این تصمیم خود گفت: «به نظرم املاک و دارایی‌ها مانند باری بر دوش ما هستند و به نوعی زمینه را برای حمله دیگران فراهم می‌کنند. متوجه هستی؟ مردم می‌گویند 'هی با تو ام میلیاردر. تو این همه چیز داری.' خب، حالا من هیچ چیزی ندارم. می‌خواهید چیکار کنید؟»

روگان از ماسك پرسید آيا منظور او اين است كه مردم وضعيت او را به عنوان يك ميلياردر "هدف" قرار می‌دهند ، كه ماسک به آن پاسخ مثبت داد. 

ماسک سپس گفت که او می‌خواهد جایی برای اقامت و نگهداری بعضی از دارایی‌هایش که برای او ارزش عاطفی دارند، اجاره کند. 

او در پاسخ به این سوال که « بدترین چیزی که می‌تواند رخ دهد چیست؟» با ژرف اندیشی گفت: « همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.» 

روگان گفت: «آره همیشه می‌تونی چیزهای بیشتری بخری اگر از این وضعیت خوشت نیاد.»

او سپس از ماسک پرسید که آیا مردم او را بر اساس ثروتش تعریف می‌کنند و ماسک که ارزش خالص دارایی هایش به ۳۷.۹ میلیارد دلار می‌رسد، گفت بله این اتفاق می افتد، البته « نه این که همه افراد» این کار را کنند. 

ماسک در ادامه گفت: «بله مطمئنا در سال‌های اخیر، میلیاردر بودن به مقوله ای ناپسند تبدیل شده است. انگار چیز بدیه. البته به نظر من در بیشتر موارد اصلا نابجا و بی معناست.» 

© The Independent

بیشتر از جهان