دادستان کل آمریکا اجازه بررسی تخلفات انتخاباتی را صادر کرد

خودداری ترامپ از پذیرش شکست این احتمال را افزایش داده که او از وزارت دادگستری برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات استفاده کند

ویلیام بار قبلا هم به سیاسی‌کاری متهم شده بود- MANDEL NGAN / AFP

ویلیام بار دادستان کل ایالات متحده به دادستان‌های فدرال در سراسر کشور اختیار داده است «اتهام‌های اساسی و محکم» در مورد تخلفات انتخاباتی را، در صورت وجود، پیش از تایید نهایی شمارش آرا بررسی کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اقدام به دادستان‌های ایالتی امکان می‌دهد سیاست دیرینه وزارت دادگستری که معمولا از چنین اقداماتی پرهیز می‌کرد را تغییر داده و پیش از تایید نتایج آرا، در روند انتخابات ورود کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بار در یادداشتی به دادستان‌ها نوشته است، اگر اتهام‌های روشن و ظاهرا معتبری در مورد تخلفات مطرح باشد، که در صورت صحت، بتوانند تاثیری بالقوه بر نتیجه یک انتخابات فدرال در هر ایالتی بگذارد، تحقیقات ممکن است صورت بگیرد.

این موضوع چند روز پس از آن عنوان می‌شود که رسانه‌های عمده آمریکایی جو بایدن دموکرات را برنده انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (سیزدهم آبان) معرفی کرده و دونالد ترامپ هنوز آن را نپذیرفته است.

خودداری ترامپ جمهوری‌خواه از پذیرش شکست این احتمال را افزایش داده که او از وزارت دادگستری برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات به نفع خود استفاده کند. ویلیام بار قبلا هم به سیاسی‌کاری متهم شده بود.