کرونا در ایران: جاده‌ها بسته، شهرها دچار کمبود تجهیزات پزشکی

در شبانه روز گذشته بیش از هشت هزار مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری ایلنا در شهرهای مرزی ایران بیمارستان‌ها با کمبود شدید دستگاه اکسیژن روبه‌رو هستند-عکس از ایرنا

شهرهای مرزی ایران دچار کمبود شدید دستگاه اکسیژن هستند، و گزارش می‌شود که بسیاری بیماران کرونایی با دست احیا می‌شوند.

بیشتر از هشت هزار بیمار مبتلا به کرونا در یک شبانه روز گذشته در ایران شناسایی شده‌‌اند. افزایش آمار مبتلایان و در پی آن افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا که به ۴۴۰ نفر در شبانه روز گذشته رسیده‌ است و شمار کشته شدگان را به ۳۶ هزار نفر نزدیک می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه گفت که بر اساس معیارهای قطعی تشخیص کرونا در ایران، در مجموع ۶۲۸ هزار و ۷۸۰ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. در یک شبانه روز گذشته هم،  ۸ هزار و ۲۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند.

مجموع جان باختگان این بیماری تا کنون به ۳۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده است.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان برای چندمین ماه پیاپی در وضعیت قرمز قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری ایلنا در گزارشی از کمبود شدید دستگاه اکسیژن در شهرهای مرزی در ایران خبر داده است. براساس گزارش ایلنا از استان کردستان، بیماران کرونایی بدحال را به دلیل نبود تجهیزات پزشکی با دست احیا می‌کنند.

از سویی، ابوبکر درویشی، عضو شورای شهر بانه گفت که امکانات بهداشتی و درمانی شهر پاسخگوی نیاز بیماران نیست. او از وزیر بهداشت به دلیل کم‌توجهی به امکانات بهداشتی و درمانی در شهرهای مرزی انتقاد کرد.

با توجه به تعطیل رسمی روز سه شنبه در ایران، نگرانی از شروع دوباره مسافرت‌ها وزارت کشور را مجبور به ایجاد محدودیت‌هایی برای استان‌های مختلف کرده است.

همزمان، رییس پلیس راهور نیروی انتظامی ایران از آغاز محدودیت‌ برای تردد خودروها در جاده‌های ورودی و خروجی ۲۵ مرکز استان خبر داد. همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت بر اساس اطلاعیه وزارت کشور،  جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.  دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، نیز گفت که مسیرهای منتهی به استان‌های مازندران و گیلان «ورودی ندارند و بسته‌اند».

بیشتر از