آلمان، ایرانی متهم به «جاسوسی و تجاوز» را تحت پیگرد قرار داد

به گزارش اکسپرس، تحت تعقیب قرار گرفتن امید خلوصیان با بازداشت ناهید تقوی در ایران مرتبط است

سهیل امید خلوصیان از سوی پلیس تحت تعقیب قرار دارد - عکس از یوروپل

پلیس آلمان به طور رسمی اعلام کرد که «سهیل امید خلوصیان»، آلمانی ایرانی‌تبار را به اتهام دو تجاوز تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

روزنامه بیلد دراین‌ زمینه نوشت: خلوصیان با یک دانش‌آموز دختر ۱۶‌ساله در ایستگاه قطار شهر کلن دیدار و سپس به او تجاوز می‌کند. او دوباره پس از چت با همین دختر و ادعای اینکه قصد خودکشی دارد و فشار روانی زیادی را تحمل می‌کند، دختر را فریب می‌دهد و به آپارتمان خود در شهر کرپن برده و به او تجاوز می‌کند. این وقایع در سال ۲۰۱۷ رخ‌داده است. 

در همین رابطه روزنامه اکسپرس در مورد دلیل دستگیر نشدن خلوصیان این‌طور نوشت: خلوصیان از مدت‌ها قبل به‌عنوان جاسوس شناسایی شده بود، احتمالاً خلوصیان را آزاد گذاشته‌اند، چون آزادی او برای نیروهای امنیتی آلمان باارزش‌تر بوده است.

باتوجه‌به این مسائل، باقی‌ماندن در آلمان برای این فرد خطرناک بوده و او به ایران بازگشته است. بر اساس اطلاعات دستگاه‌های امنیتی آلمان، او در ایران به کار راهنمای سفر و گردشگری مشغول است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 در گزارش اکسپرس به این نکته اشاره می‌شود که ایران و آلمان مدت‌ها است که در رقابتی جاسوسی به سر می‌برند و خلوصیان نیز نقش مهمی دراین‌رابطه بازی می‌کند.

اکسپرس در ادامه مدعی شد که بازداشت ناهید تقوی ۶۶ ساله توسط حکومت ایران که دارای تابعیت دوگانه ایرانی - آلمانی است، در ارتباط با همین ماجرا قرار دارد. اما ازآنجاکه خلوصیان دیگر یک‌مهره سوخته است، ایران نمی‌تواند معامله‌ای انجام دهد و آلمان حاضر به باج دادن نیست.

این روزنامه به نقل از یکی از نیروهای امنیتی آلمان می‌نویسد: «اگر ایران خانم تقوی را آزاد نکند، آلمان آماده آن است تا جاسوس‌های بیشتری را  به مهره سوخته تبدیل کند».

ناهید تقوی ۶۶‌ساله، حدود ۱۷ سال است که تابعیت آلمان را دارد. وی در طول ۱۵ سال گذشته بارها به ایران سفرکرده است. همچنین او در زمینه حقوق و آزادی زنان فعال بوده است.