هیلاری کلینتون: از فکر انتخاب دوباره ترامپ حالم به هم می‌خورد

«بیشتر جمهوری‌خواهان هم می‌خواهند ترامپ بروند، اما علنی نمی‌گویند»

هیلاری کلینتون در مناظره انتخاباتی سال ۲۰۱۶ با دونالد ترامپROBYN BECK / AFP - 

هیلاری کلینتون پیروزی دوباره دونالد ترامپ را در انتخابات، موضوعی توصیف کرد که «واقعا حالش را به هم می‌زند». 

وزیر خارجه سابق ایالات متحده به پادکست «سوی» متعلق به بخش نظرات نیویورک تایمز، گفت که در انتخابات ریاست جمهوری که یک هفته دیگر برگزار می‌شود، «قادر نیست فکر پیروزی (ترامپ) را در سر داشته باشد».  

نشریه هیل در گزارشی درباره سخنان کلینتون در این پادکست، به نقل از او گفت: «فکر چهار سال دیگر سوءاستفاده و تخریب نهادهای ما، باعث می‌شود که واقعا حالم به هم بخورد.»  

او افزود: «و صدمه زدن به هنجارها و ارزش‌های ما، خوار و خفیف کردن جایگاه ریاست جمهوری، و این فهرست ادامه دارد. (پیروزی دوباره او) باعث اختلال معرفتی بسیار شدیدی می‌شود.»  

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ درادامه جمهوری‌خواهانی را به باد سرزنش گرفت که دولت ترامپ را توانمند کرده‌اند و آن‌ها را «ضعیف» و «بزدل» خواند.  

خانم کلینتون در عین حال گفت: «بیشتر جمهوری‌خواهان می‌خواهند که این صفحه بسته شود. آنان درست به اندازه ما می‌خواهند که او برود، اما نمی‌توانند این را علنا بگویند.»

او در ادامه گفت که «بدون شک» می‌توانست بحران فعلی کرونا را بهتر از رییس‌جمهور ترامپ، که همواره گفته است که ایالات متحده «دارد گردنه را رد می کند»، مدیریت کند. 

خانم کلینتون در بخشی از پادکست سوی که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: «شک ندارم، به ویژه اگر من بودم. هیچ شکی ندارم. یعنی، من اصلا برای همین زاده شده‌ام.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 این اظهارات در حالی ایراد شده که ایالات متحده طی دو روز متوالی، رکورد جدیدی از موارد ابتلای روزانه را به ویروس کرونا ثبت کرده است و در روز شنبه بیش از ۸۴ هزار مورد جدید ابتلا را شناسایی کرده است.  

بیش از هشت میلیون آمریکایی اکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۲۰ هزار نفر جان باخته‌اند.  

آقای ترامپ، روز یک‌شنبه گفت که دولتش در مدیریت بحران سلامت «عملکرد احتمالا فوق‌العاده‌»ای داشته است. او در نظرسنجی‌های سرتاسری مربوط به انتخابات، تقریبا با ۱۰ امتیاز اختلاف، پشت سر جو بایدن، رقیبش از حزب دموکرات قرار دارد. 

© The Independent