ردپای شرکت وارن بافت، میلیاردر مشهور در نقض تحریم‌های ایران

شرکت تحت مالکیت وارن با پرداخت جریمه ۴میلیون‌دلاری موافقت کرد

وارن بافت (راست) و بیل گیتس هر دو در فهرست ثروتمندترین‌ها قرار دارند-SPENCER PLATT / Getty Images via AFP

شرکت «برکشر هتوی»،‌ متعلق به وارن بافت،‌ یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در جهان که هفتمین فرد ثروتمند دنیا به‌شمار می‌رود، موافقت کرد، جریمه چهار میلیون دلاری نقض تحریم‌های ایران را بپردازد. به گزارش رویترز این شرکت به دلیل دخالت داشتن در نقض تحریم‌ها علیه ایران ۴.۱۴میلیون دلار جریمه شده است.

خزانه‌داری آمریکا می‌گوید، زیرمجموعه ترکی این شرکت در فروش محصولاتی دخالت داشته که نسبت به صادرات آن به ایران برای «فروش مجدد» شامل دولت ایران، مطلع بوده است. شرکت‌ها و بانک‌های ترکیه تا کنون بارها به دلیل دخالت در روند نقض تحریم‌های ایران به پرداخت جریمه‌های سنگین محکوم شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا، شرکت «ایسکار» ترکیه ۱۴۴ محموله شامل ابزار برش به ارزش ۳۸۳هزار و ۴۴۳ دلار به دو پخش‌کننده ترکی فروخته است. این در حالی است که این شرکت از انتقال این محموله‌ها به ایران و به دولت ایران برای فروش مجدد اطلاع داشته است.

مدیر این شرکت ترکی بر این باور بود که فروش این محصولات که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، انجام شده ناقض تحریم‌ها نیست.

به گزارش سی‌ان‌ان، به نظر می‌رسد که شرکت برکشر هتوی که این شرکت ترکی زیرمجموعه آن است از این فروش اطلاعی نداشته و شرکت ایسکار تلاش کرده معامله خود با ایران را از شرکت اصلی پنهان نگاه‌دارد.

هرچند در گزارش خزانه‌داری آمریکا به نام وارن بافت اشاره نشده، ‌شرکت «برکشر هتوی» یکی از شرکت‌های تحت مالکیت این میلیاردر و سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی است. ثروت او حدود ۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بیشتر از جهان