آمریکا شش شرکت و دو فرد متهم به همکاری با ایران را تحریم کرد

مایک پومپئو: اگر فعالیت‌های رژیم ایران را تسهیل کنید، تحریم می‌شوید

ساختمان خزانه‌داری آمریکا در واشینگتن-MANDEL NGAN / AFP

خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام چهار شرکت نفتی و پتروشیمی مستقر در هنگ‌کنگ، شانگهای و دوبی را به اتهام کمک به انتقال محصولات شرکت ملی نفت ایران تحریم کرد.

در همین حال مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری در مورد تسهیل فعالیت‌های رژیم ایران هشدار داد و نوشت اگر به ایران کمک کنید، تحریم می‌شوید.

این محموله‌ها صدها میلیون‌ دلار ارزش داشته و شرکت‌های تریلیانس، سیج، پیک‌ویوو، بینیس، دی‌ام‌سی‌سی از طریق نمایندگی‌های خود محصولات تحریمی ایران را صادر می‌کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو شرکت دیگر در چین و هنگ‌کنگ نیز به همین دلیل تحریم شده‌اند. همچنین علی بایندریان و ژیکینگ ونگ نیز در ارتباط با این شرکت‌ها در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. علی بایندریان با شرکت ترلیانس در ارتباط بوده است.

خزانه‌داری آمریکا می‌گوید منابع حاصل از فروش این محصولات از سوی سپاه قدس مورد استفاده قرار می‌گرفته که شاخه برون مرزی سپاه پاسداران است. سپاه قدس ماجراجویی‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

آمریکا اخیرا قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس را به اتهام نقش آفرینی در برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن منافع ایالات‌متحده در منطقه، هدف حمله پهپادی قرار داد.

خزانه‌داری آمریکا در خرداد‌ماه بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی ایران از جمله پتروشیمی خلیج فارس را به اتهام حمایت از سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود.

بیشتر از