رستوران «عشق نمک» چند روز پس از افتتاح بسته شد

شیوه غیرمعمول نمک‌پاشی نصرت، او را در شبکه‌های اجتماعی به شهرت رساند

جمعیت زیادی، از جمله کارمندان، بدون ماسک در محل حضور داشتند و خیلی از میزها «فاصله دو متری» را رعایت نکرده بودند-LOIC VENANCE / AFP

رستورانی در بوستون که آشپز مشهور اینترنتی «عشق نمک» مالک آن است چند روز پس از افتتاح به دستور هیأت صدور جواز شهر بسته شد.

به گزارش هیأت صدور جواز، این دستور پس از آن صادر شد که این رستوران، به نام «نصرت»، بارها از رعایت استانداردهای ایمنی عمومی کووید-۱۹ سر باز زد.

عشق نمک، که نام واقعی او نصرت گوکچه است، با ویدیویی به شهرت رسید که او را در حالی نمایش می‌داد که با ژست و ادای خاصی روی استیک نمک می‌ریزد. این ویدیو مورد توجه جامعه اینترنتی قرار گرفت و با میلیون‌ها بازدید از وی و شیوه غیرمعمول نمک‌پاشی وی یک شخصیت مشهور ساخت.

این سرآشپز رستوران بوستون خود را روز جمعه ۱۸ سپتامبر افتتاح کرد ولی فقط یک هفته بعد، به گفته هیأت صدور جواز به خاطر «تهدید فوری سلامت عمومی و جان مردم» مجبور به بستن آن شد. مجوز فروش الکل رستوران نیز به حالت تعلیق درآمد.

در گزارش این هیأت آمده مسؤولین در اولین روز افتتاح رستوران و در دور روز تعطیل آخر هفته، شکایت‌هایی دریافت داشتند مبنی بر این که این رستوران استیک، از قوانین کووید-۱۹ سرپیچی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهرداری تأیید کرد که گوکچه حالا قرار است با حضور در دو جلسه هیأت صدور جواز با مسؤولین گفت‌وگو کند و گزارش بازپرس‌ها را بشنود.

یکی از جلسات مربوط به شکایتی است که روز ۱۸ سپتامبر، یعنی اولین روز بازگشایی رستوران، مطرح شد و در آن از نقض فرمان ایالتی مبنی بر عدم تشکیل صف، بیرون از رستوران به علت خطر شیوع ویروس توسط مردم ایستاده شکایت شده بود.

پس از آن، چندین مورد شکایت دیگر مربوط به نقض قوانین کرونا در پایگاه اینترنتی بوستون ۳۱۱، که به همین منظور راه‌اندازی شده، به ثبت رسیده است.

یکی از کسانی که از این رستوران شکایت کرده گفته است که جمعیت زیادی، از جمله کارمندان، بدون ماسک در محل حضور داشتند و خیلی از میزها «فاصله دو متری» را رعایت نکرده بودند.

در شکایت این فرد آمده است: «وقتی رسیدیم هیچ کس جلوی میز پذیرش نبود و زمانی که حدود ساعت ۹ شب رستوران را ترک می‌کردیم، نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ نفر دور میز ایستاده بودند و بدون ماسک به گفت‌وگو کرده و عکس می‌گرفتند.

شکایت‌های دیگر حاکی است گروه‌های بیشتر از شش نفر در رستوران مهمانی گرفته بودند و یکی دیگر گفت: «هیچ یک از مقررات فاصله‌گیری اجتماعی رعایت نشده بود.»

جلسه دوم رسیدگی به شکایات مربوط به بازرسی روز ۲۳ سپتامبر است که طی آن مسؤولین متوجه مسدود بودن دو در خروج اضطراری شدند.

اداره بازرسی شهرداری هم به خاطر چند ایراد مختلف رستوران را تعطیل کرد که از جمله آن‌ها «مدارکی دال بر این که شخص مسؤول برای اطمینان از رعایت استانداردهای تغذیه، از رستوران به طور روزانه سرکشی نمی‌کند.»

بازرس همچنین دریافت که دو یخچال به اندازه کافی خنک و دو ماشین ظرفشویی به اندازه کافی داغ نبوده‌اند.

در بازرسی دوم در روز بعد معلوم شد که تمام مشکلات برطرف شده و فقط ماشین‌های ظرفشویی هنوز در دمای پایین کار می‌کنند.

گوکچه در رستوران‌های دیگرش،‌ به ویژه رستورانش در نیویورک، نیز با مشکلاتی روبه‌رو شده است. وی سال گذشته به خاطر احتمال نقض استانداردهای بهداشتی شهرداری که تهیه غذا بدون دستکش را ممنوع کرده زیر سؤال رفت.

ایندیپندنت برای توضیحات بیشتر با نصرت گوکچه تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی