«گزینه ترامپ برای دیوان عالی، نشانه توانمندسازی زنان است»

سخنگوی سابق کاخ سفید می‌گوید دموکرات‌ها قاضی کُنی بارت را کورکورانه بی‌اعتبار کرده‌اند

سارا سندرز سخنگوی مطبوعاتی سابق رییس جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ- Joe Raedle/Getty Images/AFP

سخنگوی مطبوعاتی سابق دونالد ترامپ به دلیل انتقاد دموکرات‌ها از ایمی کُنی بارت، گزینه انتخاباتی رییس جمهور برای جایگزینی در مقام قاضی دیوان عالی به آن‌ها حمله کرد و گفت که دموکرات‌ها به جای این کار باید از اقدامات او در حمایت از «توانمند کردن زنان» ستایش کنند.  

سارا سندرز در توییتی نوشت: «اگر لیبرال‌ها به فکر توانمند کردن زنان بودند، قاضی ایمی کُنی بارت، مادری شاغل با دستاوردهای حقوقی ممتاز را تشویق می‌کردند، نه این که با حملات کورکورانه خود به باورهای مسیحی‌اش او را بی‌آبرو کنند.»  

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز شنبه خانم بارت، قاضی ۴۸ساله محافظه‌کار دادگاه استنیناف هفتم ایالات متحده در شیکاگو را، به عنوان جایگزین گینزبرگ معرفی کرد.  

دموکرات‌ها از این اقدام انتقاد کردند و گفتند که باورهای شدیدا کاتولیک خانم بارت می‌تواند در تصمیم‌گیری او در دیوان عالی که احکامش شامل برخی از مهم‌ترین مسائل مورد بحث در قوانین آمریکاست، تاثیر بگذارد از جمله سقط جنین. برخی دموکرات‌ها به خانم بارت برچسب «افراطی» زده‌اند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 آقای ترامپ در گردهمایی انتخاباتی روز جمعه و یک روز پیش از معرفی ایمی بارت برای عضویت در دیوان عالی آمریکا، به حامیانش گفت: «دموکرات‌ها فکر می‌کنند که ما نباید این کار را بکنیم. فکر کنید اگر آن‌ها جای ما بودند… در تعطیلات آخر هفته کار می‌کردند. آن‌ها نمی‌توانند راحت با مساله کنار بیایند.» 

 علی‌رغم گزارش‌ها، آقای ترامپ روز جمعه درباره این که چه کسی جایگزین گینزبرگ می‌شود چیزی نگفت. گینزبرگ، نماد لیبرال و مدافع متعهد حقوق زنان بود. آقای ترامپ شامگاه جمعه به خبرنگاران گفت: «این‌ها را به شما گفته‌اند؟  

دیگر نام‌های موجود در فهرست جایگزینی گینزبرگ، شامل وکلایی چون باربارا لاگوئا (آتلانتا)، و کیت کامرفورد تاد (معاون مشاور کاخ سفید) بودند. 

خانم بارت، مسیحی کاتولیک و مادر هفت فرزند، سابقا در دانشگاه حقوق نوتردام تدریس می‌کرد. او در سال ۲۰۱۸ به مرحله نهایی جایگزینی آنتونی کندی رسیده بود، مقامی که در نهایت به برت کاوانا تعلق گرفت.  

در جلسه استماع دادگاه تصمیم‌گیری درباره او، دایان فاینستاین گفت که «تعصب» کاتولیک به شدت در او زنده است. خانم فاینستاین گفت: «و وقتی که پای مسائل بزرگ در میان است که مردم سال‌ها برایش در این کشور جنگیده‌اند، این امر(تعصب مذهبی) مایه نگرانی می‌شود.»  

جو لیبرمن، سناتور سابق، شامگاه جمعه در نظری مخالف با نظر همکاران سابقش، هشدار داد که حملات مکرر به ایمان خانم بارت می‌تواند در درازمدت، منجر به آسیب به حزب شود.  

آقایر لیبرمن، نامزد معاونت ریاست جمهوری حزب دموکرات در سال ۲۰۰۰، به شبکه خبری فاکس گفت: «شما می‌توانید بر مبنای این که کسی موافق حیات است و یا موافق حق انتخاب، با او موافق یا مخالف باشید.  

اما وقتی می‌گویید به دلیل ایمان دینی کسی با او مخالفید، مثل این مورد، که می‌گویید باورهای مسیحی کاتولیک دیدگاه‌های او را تعیین می‌کند، کار بسیار منزجرکننده‌ای انجام می‌دهید که به نظر من ناشی از تعصب است، ضدآمریکایی است، و از قضا در مغایرت با قانون اساسی است.»  

© The Independent